Wednesday, November 27, 2013

Kabak çorbası



 


kabak corbasi 1


 


Artık Ankara'da sert bir hava hakim. Sabah uyandığım da gördüğüm asık suratlı havanın olumsuzluğuna kapılmamak için epey çaba sarf ediyorum. Teslim olmamaya çalışıyorum. Kendime mutlu olacak şeyler buluyorum. Aslında bu bir yaşam biçimi olmalı diye düşünüyorum. Yaşadığım her şeyde iyi  tarafını  bulmak ,ortaya çıkarmak .Başlarda zorlansam da bir müddet sonra nasıl kolaylaştığını gördüm. Negatiften uzaklaşıp, pozitifleşme de deniyor. Neden olmasın?






Bu soğuk havalara en iyi gidecek şey sıcacık çorba. Tarifini sevgili yemekbir aşk blogundan aldığım kabak çorbasını sizlerle paylaşmak istiyorum.






Malzemeler


5 adet orta boy kabak


2 yemek kaşığı un


1 su bardağı süt


3 su bardağı sıcak su(kıvamını kendinize göre ayarlayın)


Tuz, karabiber


Bir tutam sevgi






Yapılışı


Kabakları temizleyin ve rendeleyin.


Kendi  suyunda yumuşayana kadar pişirin..


Tencerede unu yağ ile kavurun ve yavaş yavaş sütü ekleyin(topaklanmaması için tel çırpıcı ile hızlı hızlı karıştırın) ve kokusu gelene kadar kavurun.


Kabakları  ve sıcak  suyu ekleyin. (Suyu istediğiniz kıvama göre ayarlayın) Kaynatın.


Dereotu, karabiber, tuzunu ekleyin ve el blenderiyle pürüzsüz bir kıvam almasını sağlayın. (isterseniz benim gibi rondodan geçirin).


Afiyet olsun.









No comments:

Post a Comment