Saturday, November 23, 2013

Ezogelin çorba







ezogelin corba 1


Bu aralar kırgınlığım var yaa..Canım sürekli çorba yapmak istiyor..Dinlenmeyi beceremediğim için atamıyorum bu grip halini ama sanırım bu aralar genel durum böyle..

Bugün ezogelin çorba yaptım..Sıcacık öyle seviyorum ki,soğuk havalarda içmesini..Gelelim tarifimize..



Malzemeler


Yarım klasik su bardağı kırmızı mercimek

Yarım türk kahve fincanı pirinç

Yarım türk kahve fincanı ince bulgur

1 yemek kaşığı tepeleme un

1 yemek kaşığı biber salça

10 klasik su bardağı et suyu ya da normal su

1 adet kuru soğan

2 yemek kaşığı tereyağ

3 çay kaşığı tuz

1 çay kaşığı karabiber

1 çay kaşığı nane

Yapılışı

Tencereye tereyağını koyup rendelediğimiz kuru soğan salça ve unla birlikte kavuralım.(salça ve unun kokusu çıkana kadar)Ardından mercimek ve pirinci yıkayıp süzgeçte süzdürelim ve diğer malzemelerle (ince bulguru ben yıkamıyorum) ilave edip pişmeye bırakalım..(ben eğik kapaklı olan düdüklüde buharı çıktıktan sonra 20 dakika tuttum..her düdüklü farklı sürede pişirir)

Afiyet olsun..

No comments:

Post a Comment