Sunday, November 24, 2013

MISIRLI,BEZELYELİ BUĞDAY ÇORBASI












misirli bezelyeli bu day corbasi 1

MISIRLI,BEZELYELİ BUĞDAY ÇORBASI


Herkese mutlu ve güneşli bir gün diliyorum...

  Bugün tekrar güneş yüzünü gösterdi ve umarım tekrar dönmesin yüzünü.Sanırım bundandır bugün daha iyiyim,kolumdaki derin yanık dışında,neyse ki o da geçmeye başladı.

  Bu defa lafı fazla uzatmadan asıl konuya geçiyorum.Takip edenler bilirler havanın soğukluğu ve taslaktaki çorba tariflerinin temizlenmesi adına bu haftayı blogumda çorba haftası ilan etmiştim,güneşi gördüm vazgeçtim sanmayın,tariflere devam :)

  Sırada bizim çok sevdiğimiz bir çorba tarifi var,hem sağlıklı hemde nefis bir çorba mutlaka denemelisiniz diyorum ve geçiyorum tarifime..

  Diğer çorba tariflerime BURADAN ulaşabilirsiniz.

MALZEMELER

2 çay bardağı bezelye

1/2 kutu mısır

1,5 -2 su bardağı haşlanmış buğday

4 su bardağı tavuk suyu

tuz

tuzot

taze çekilmiş karabiber

2 yemek kaşığı tereyağı

terbiyesi için:

5 yemek kaşığı yoğurt

1 yemek kaşığı un

1 su bardağı su











misirli bezelyeli bu day corbasi 2

MISIRLI,BEZELYELİ BUĞDAY ÇORBASI
HAZIRLANIŞI

Öncelikle tereyağını tencereye alıp eritelim ve sırasıyla önce bezelyeyi ardından haşlanmış buğdayı en sonda mısırı atıp biraz kavurup tavuk suyunu üzerine döküp kaynamaya bırakalım,kaynayınca altını kısıp pişmeye bırakalım.

  Diğer taraftan terbiyesini hazırlamak için yoğurdu,unu ve suyu derince bir kaseye alıp iyice çırpalım,pütürlük kalmasın,pişen çorbadan kaşık kaşık alıp terbiyeye ekleyip bir taraftan da karıştıralım,yavaş yavaş çorbaya ekleyelim ki çorbamız kesilmesin.Tencerenin kapağını kapatmadan ve arada karıştırarak birkaç taşım daha kaynatıp,tuzunu ,baharatlarını da ekleyip ocağın altını kapatalım.

  Sonrada sıcacık olarak servis edelim..

AFİYET OLSUN...


                                                     Twitter :    Reyhan Ksc

                                                     instagram :  reyhanksc

                                                     facebook:   anne eli gibi

No comments:

Post a Comment