Wednesday, November 27, 2013

SORPA Çorbası Tarifi







Sorpa bir tatar çorbası imiş. Hani Eskişehir'de plaja gittik dedim ya.. Orada Kırım lokantasında ilk kez duydum ve tadına baktım sorpanın. Zeynep çok sevmiş. Lokantada bulunca iştahla yedi ama ilk yedği gibi olmadığını, bir şeylerin eksik olduğunu söyledi. Hatta tarifini almış ama sorpa yapmaya vakti olmamış. "Tamam" , dedim "tarifi varsa pişiririm size" 


Aslında yapılışı pek de kolay olmayan  bir çorba bu. Hiç bilmesem bile kızımın dediğine göre tam istediği gibi bir çorba pişirmişim. 






Neyse, akşam şık bir sofra kurduk. Hemen fotoğraflarını çektim. Çektim çekmecesine de makinenin içindeki kart kırılmış. Fotoğrafların hiç birini PC de göremedim ki bloga yerleştirebileyim. Biz de kızımla yeni bir servis hazırladık. Kızım cep telefonuyla resimleri çekti de bu postu hazırlayabildim. Yalnız söylemeden geçemeyeceğim, hayatımda yediğim en lezzetli çorbaydı. Bayıldım SORPA çorbasına. 






sorpa corbasi tarifi 1







sorpa corbasi tarifi 2


Tarifine gelince;

Malzemeler:

500 gr kuzu eti (Ben kuzu gerdan kullandım. Tarifte kuzu kol diyor)

1.5 lt. su

2 Yemek kaşığı tereyağı

1 Yemek Kaşığı zeytinyağı

4 adet yeşil soğanın yeşil tarafları

Yarım demet nane

Tuz.

Terbiyesi için

1 bardak yoğurt

1 diş sarımsak

2 Yemek kaşığı tepeleme un

Yapılışı

1.5 lt suya atılan iri parçalar halindeki etler iyice yumuşayıncaya kadar pişirilir. Piştikten sonra varsa kemiklerinden ayrılır ve didilir. Kalan etsuyu eğer eksilmişse 1.5 litre olana kadar su ilave edilir. Kaynatılır.

Yeşil soğan yaprakları doğranır ve tereyağında sote edilir. Üzerine zeytinyağı eklenir. Kaynayan suya ilave edilir.

Yoğurt, dövülmüş 1 baş sarımsak, ve un iyice karıştırılır ve kaynayan çorbaya ilave edilir. Tuz katılır. Bir - iki taşım daha kaynatılıp altı söndürülür. Naneler irice doğranıp çorbanın üzerine serpilir.

 Püf noktası: 

Yoğurtlu terbiye çorbaya azar azar eklenmeli. Yoksa yoğurt kesilebiliyor. Ben önce kepçeyle sıcak çorbadan alıp yoğurtlu terbiyenin üzerine döktüm ve karıştırdım. Böylece yoğurt ılıklaştı. Sonra bu ılık terbiyeyi azar azar tencereye ekledim.

sorpa corbasi tarifi 3

No comments:

Post a Comment