Saturday, November 23, 2013

ezogelin çorba.......


ezogelin corba 1

kullandığım mercimek 180 gr dan biraz fazla

etsuyu kullandım

hazırda etsuyu yoksa

bulyon kullanabilirsiniz

malzemeler

- 1 su bardağı kırmızı mercimek

- 1 adet küçük kuru soğan

- 1 yemek kaşığı un

- 1 yemek kaşığı salça

- 1 su bardağı süt

- etsuyu

- 1 çay kaşığı nane

- 1 çay kaşığı pulbiber

- tuz

- sıvıyağ

hazırlanması

- temizlenmiş - yıkanmış mercimekleri ve kabuğu soyulmuş soğanı

orta büyüklükte bir tencereye koydum soğuk su ilave ettim mercimekler iyice yumuşayana kadar pişirdim

- biraz büyükçe bir tencereye sıvıyağı koydum - unu ilave ettim

- orta ateşte tel çırpıcı ile karıştırarak unu kavurdum(yaklaşık 2 dakika)

- salçayı ilave ettim

- nane - pulbiberi ilave ettim

- 1 su bardağı soğuk su ilave ettim

- 1 su bardağı soğuk süt ilave ettim

- kaynayana kadar karıştırdım (pütür kalmamalı)

- haşlanmış mercimeklerin içindeki soğanı çıkardım

- mercimekleri

- unlu karışıma ilave ettim

- etsuyu ilave ettim

- tel çırpıcı ile karıştırarak yaklaşık 5 dakika kadar kaynattım

No comments:

Post a Comment