Friday, September 27, 2013

Süzme Mercimek Çorbası


suzme mercimek corbasi 1


Güzel bir haftadan hepinize sevgiler selamlar blogcanlarım izleyenlerim.Bu gün okulllar açıldı


okula giden çocuklarımıza Allah zihin açıklığı versin ,bol başarılı bir yıl olsun cümlemize:)


Süzme mercimek çorbasını çoğu zaman böyle hazırlıyorum :)damakta değişik bir lezzet bırakıyor ,bu çorbayı yiyen dostlarda onay verdi:)uzun zamandır yayımlanmayı bekliyordu.


Çok pratik çorbanın yapımına geçmeden, sağlıklı ve mutlu bir hafta geçirmenizi diliyorum..


Malzemeler:


1 su bardağı kırmızı mercimek


5-6 su bardağı su


1 yemek kaşığı tereyağ


1 yemek kaşığı un


tuz,karabiber,pul biber


Hazırlanması:


Mercimeği yıkadıktan sonra suyu ile birlikte pişmeye bırakın,kısık ateşte mercimek iyice pişsin


suyunu çekmişse su ilave edin.(su ilave ederken azar azar olmalı 1 su bardağını boşaltmak yerine yarım su bardağı ile başlanmalı :)suyunuzda sıcak olmalı)


Mercimek iyice pişerken ,siz başka bir tencerede un ve yağı kısık ateşte yakmadan kavurun.


Ateşten alıp tel ile karıştırarak 1 su bardağı soğuk suyu azar azar ilave ederek yedirin.Daha sonra pişen mercimeği de ilave edin karıştırın.Blenderden geçirin tuz ve baharatlarla tatlandırın servise hazırdır afiyet olsun.


NOT:


Pişen mercimeği süzgeçten geçirip kavurduğunuz unlu karışıma ilave edebilirsiniz


veya zaman kaybememek için benim hazırladığım şekilde yapabilirsiniz.


çorbaya çok az süt veya krema ilave edilebilir.


üzerine yağda yakılmış pul biber olur sanıyorum denemedim:) içinde yeterince yağ olması sebebiyle çok yağlı olur diye düşünüyorum.


No comments:

Post a Comment