Wednesday, September 25, 2013

KREMALI PIRASA ÇORBASI












kremali pirasa corbasi 1

KREMALI PIRASA ÇORBASI
Herkese merhabalar.

   Artık iyiden iyiye bahar geldi gibi görünüyor ama ben hala çorba tariflerimi bitiremedim,gerçi ben zaten yaz kış çorba içerim ve ara ara yazın da çorba tarifi vermeyi düşünüyorum fakat daha hafif ve belki soğuk çorbalar olacak.

  Sırada tamamen doğaçlama yaptığım ve çok beğendiğim bir çorba tarifim var,ah birde benim kuzu yese ama yok yemiyor işte,halbuki eskiden onu öyle sağlıklı,sebze,meyve ağırlıklı beslerdim ki,herkes parmağıyla gösterirdi.

   Ne zaman birazcık büyüdük anneye itiraz etmeye başladık:(

Beyimiz sadece layla (yayla) çorbası,tahrana (tarhana ) çorbası ve tavuk çorbası yermiş,mutlaka beyaz olmalıymış,mış mış mış,adam olduk kendimize menü seçiyoruz^:^

  Neyse efendim artık bundan sonra başka konularda da kendi özgür iradesini kullanmak isteyeceğine göre bu duruma alışmak gerek,ama mücadeleye de devam.

    Eğer pırasa ve kremalı çorbaları seviyorsanız tam size göre diyorum ,denemelisiniz.

    Ayrıca tarifimi çorbalarımız etkinliği için sevgili piti piti ' ye gönderiyorum ve kolaylık diliyorum.

Diğer çorba tariflerime BURADAN ulaşabilirsiniz.

MALZEMELER

2 sap pırasa

1 adet orta boy patates

2 yemek kaşığı sıvıyağ

2 yemek kaşığı tereyağı

3-4 su bardağı tavuk suyu

2 tutam taze nane

2 tutam  maydanoz

2 tutam dereotu

1/2 paket krema

tuz

taze çekilmiş karabiber

pul biber (isteğe bağlı,ben kullanmadım)











kremali pirasa corbasi 2

KREMALI PIRASA ÇORBASI
HAZIRLANIŞI

Öncelikle tencereye yağlarımızı alıp ısıtalım ve önce soyup küp küp doğradığımız patatesleri,ardından da doğranmış pırasaları ekleyip biraz çevirip tavuk suyunu ekleyip,kaynatalım.Kaynayınca altını kısıp pişmeye bırakalım.

  Patates ve pırasalar yumuşayınca içine maydanoz,nane ve dereotunu da atıp,güzelce blendırdan geçirelim.

Kremayı bir kaseye alıp çatalla çırpalım ve yavaş yavaş çorbadan ilave edip karıştıralım ki krema kesilmesin.

  Ilıyan kremayı yavaşça ve karıştırarak çorbaya ekleyelim biraz karıştırıp bir iki taşım daha kaynatalım.Bu aşama da kıvamını kontrol edip eğer koyuysa biraz daha kaynar su ilave edebiliriz.En son tuz ve baharatlarını da ekleyip,karıştırıp ocaktan alalım.

Sıcak olarak servis edelim...

AFİYET OLSUN...


                                                     Twitter :    Reyhan Ksc

                                                     instagram :  reyhanksc

                                                     facebook:   anne eli gibi

No comments:

Post a Comment