Saturday, September 28, 2013

OSMANLI USULÜ NOHUT ÇORBASI



osmanli usulu nohut corbasi 1


Merhaba....


Bugün dokuzuncu kez İsmek kursuna kaydımı yaptırdım :)


Aslında dikiş kursuna gitmekti niyetim ama geçen sene modelistlik kursunda tanıştığım  can Banu ablam takı kursuna gidelim diyince kıramadım.


Aslında oda haklı.Evle dikiş kursunun olduğu kurs merkezi bayağı uzak olunca ve o tarafa vesaitte olmayınca ve bizde ayrılmak istemeyince takı kursunda karar kıldık :)


Bi yapmadığım takı vardı onuda fethedicem inşaAllah :)






****


İkiz yiğenlerimden birinin su çiçeği çıkardığını ve o yüzden ötekisinin bizde olduğunu daha önce söylemiştim.


Doktor 10 gün yanyana gelmesin diyince annesi dayanamadı dün görmeye geldi bebişini :)


Annesine sarılmasını görmenizi isterdim, kuzucum benim


Cumaya ikizine kavuçacak inşaAllah bakalım.


Hal böyle olunca bende kuzuma güzel güzel yemekler yapıyım dedim ve karıştırdım dergilerimi :)


( Gerçi yemek yerken biraz cebelleşiyoruz ama olsun yiyor sonuçta :) )


Bebek bahane yeni lezzetlere ulaşmak şahane diyerek sofra dergisinden aldığım tarifle yaptım çorbayı.


Ama ben un da kavurdum çorbaya


Tadı güzel oldu, tarçınlı falan ımmmm miss misss :)






MALZEMELER:






1 su bardağı nohut( sizde benim gibi haşladıktan sonra malzemeden çalıp tırtıklıyorsanız fazla tutun nohutu :) )


1 kaşık tereyağ


1 kaşık un


Yarım çay kaşığı kimyon


Yarım çay kaşığı tarçın


Yarım limon suyu


1 bardak tavuk suyu


Tuz


Su






YAPILIŞI:






Nohutu akşamdan ıslatıp suyunu süzün ve tekrar üzerini aşacak kadar su ekleyip haşlayın.


Nohutlar haşlanınca kabuklarını ayıklayın.


Birazını süs için ayırıp gerisini rondo da püre yapın.


Tereyağını tencereye alıp eritin.


Un ilave edip kokusu çıkana kadar kavurun.


Püreyi ve tavuk suyunu ilave edip pürüzsüz hale gelene kadar karıştırın.


Suyunu ayarlayıp kaynayana kadar sürekli karıştırarak pişirin.


Çorba kaynamaya başlayınca baharatları,tuzu ve limon suyunu ilave edip bir taşım daha kaynatın.(baharatlar çorbanın içinde çok yoğun hissedilmemeli o yüzden kontrollü ilave edin)


Servis kaselerine alıp nohut ve tarçınla süsleyip servis yapın.






Afiyet olsun


No comments:

Post a Comment