Friday, September 27, 2013

Erişteli Enginar Çorbası



eristeli enginar corbasi 1






Bu yıl yeterince tüketmediğimiz bir sebze enginar. Küçük bey geçtiğimiz yıllarda severek yediği için hemen hemen her hafta pişerdi. Bu yıl o burun bükünce enginarlara, ben de yanaşmadım pek. Ama yine de arada çorbalara katıp onu kandırmayı başardım. Eeee anne olmak böyle birşey işte. Asla pes etmek yok. Öyle yemezse böyle yer belki deyip illa ki bir yolunu bulmak. İşimiz sürekli yaratıcılık.






Bugün de enignar tezgahının önünden geçerken yine yeni bir deneme yaparım niyetiyle aldım enginarlarımı. Tamamen doğaçlama öyle enfes bir çorba çıktı ki ortaya, küçük adam koca bir tabağı gıkını bile çıkarmadan içti. Bol ekşili sıfır yağlı enginar çorbasını bir de enginarla arası hiç iyi olmayan büyük adam üzerinde deneyeceğim. Akciğer dostu ne de olsa, bol bol yemeli mevsimi de geçmeden kışa stok yapılmalı.






Malzemeler:


2 adet enginar


4 adet domates


2 su bardağı sıcak su


1 adet  limonun suyu


tuz, fesleğen


1 çay bardağı erişte










Yapılışı:


1. Ayıklanıp temizlenen enginarları üzerini geçecek kadar suda ( suya yarım limonun suyunu katın ) haşlayıp blenderdan geçirin.


2. Domatesleri rendeleyip tencerede 3-5 dk kadar pişirin. ( Ben hala geçen yazdan kalan rende domateslerimden kullanıyorum )


3. Enginar püresini bir süzgeçten geçirerek ( eğer enginarınız kılçıklı ise kesinlikle yapmanızda fayda olur ) domates sosuna ekleyin ve pişirmeye devam edin.


4. İçine 2 bardak sıcak suyunu katıp eriştesini de ekleyip 10 dk pişirin.


5.Yarım limonun suyunu, tuzunu ve fesleğeni katıp sıcak olarak servis yapabilirsiniz.


Afiyet olsun














No comments:

Post a Comment