Wednesday, September 18, 2013

Kremalı Domates Çorbası


kremali domates corbasi 1 Ramazanla birlikte çorbalar da soframızdaki yerini almaya başladı.Her ne kadar Tuğra bey için sürekli çorba yapılsa da beyefendi yoğurtlu çorba tiryakisi olduğundan farklı şeyleri denemeye pek fırsat olmuyor.Evde ne zamandır kullanılmayı bekleyen kremayı görünce aklıma kremalı domates çorbası geldi.Belki Tuğra beye de beğendiririm hevesiyle yapıldı bu çorba ve işe de yaradı.Tarif tamamen bana aittir,suyun miktarını değiştirerek çorba kıvamını isteğinize göre değiştirebilirsiniz.



Malzemeler

4 adet orta boy domates

1 adet havuç

1 yemek kaşığı sıvıyağ

1 yemek kaşığı tereyağı

2 yemek kaşığı un

2 su bardağı su

1 kutu krema


Önce domatesleri rendeledim.Tencerede unu sıvıyağ ve tereyağda iyice kavurdum.Sonra yavaş yavaş suyu ekledim ve ardından domatesleri kattım.Diğer tarafta rendelenmiş havucu da çorbanın içine ekledim ve kaynayana kadar karıştırmaya devam ettim.Kaynadıktan sonra blenderdan geçirip tencereyi tekrar ocağa aldım ve bir kutu kremayı ekledim.Biraz da bu şekilde kaynadıktan sonra çorbamız servise hazırdı.Ben üzerine bu aralar takıntılı olarak severek kullandığım biberiye ile süsleyip servis ettim.Dilerseniz domates çorbasına çok yakışan kaşar rendesi de kullanabilirsiniz.Afiyetler olsun.



annelere not: çocuklar için çok besleyici bir çorba.içine havuç katıldığı gibi çorbanın tadını çok bastırmayacak başka sebzeler de gizlenebilir.bu konuda da fikirlerinizi bekliyorum arkadaşlar.

yorumlar

No comments:

Post a Comment