Thursday, September 19, 2013

SARI MERCİMEK ÇORBASI



Genelde kırmızı ve yeşil mercimeği kullanırız ama siyahı, sarısı ve de kahverengisi var. En bilinmeyeni kahverengi olanı galiba ama en lezzetlisi ve faydalısı da oymuş. Sarısını geçen gün aldım çok uzun süredir pişirmemiştim ama kırmızı mercimekle lezzet olarak çok yakın. Bir de mercimek deyince aklıma Taylan Kümeli'nin, " Bir kase mercimek çorbası içerseniz beş kilometre koşmanız gerekir." sözü gelir. Taylan Kümeli'yi eskiden beri sevmediğim ve kendisine inanmadığım için bu sözü de doğru bulmuyorum. :)))) Ama şu gerçek ki en çok ekmek yediren çorbadır. Bodrum'da otele gelen Amerika'lı guruptaki bir zencinin kaşık kullanmadan her öğün mercimek çorbasıyla bir ekmek yediği gelir hep aklıma. :))







sari mercimek corbasi 1


Bugün paylaşacağım tarif oldukça değişik. İçinde mısır kırığı var. Mısır kırığı çoktandır listemde var ama yolum üstündeki yerlerde bulamıyordum. Dün sitemizin önüne kurulan pazarda Karadeniz'li bir teyzede (teyze dediğime bakmayın sorsam benden gençtir. :))    ) gördüm ve aldım. Ama aşağıya resmini koyuyorum bembeyaz  ve kabuğu soyulmuş vaziyetteydi. Acaba değirmende falan mı o hale geliyor ? Ve de herhalde bir gece önceden ıslatılması gerektiğini düşünüyorum çünkü tenceredeki inatlaşmadan sonra düdüklüye attım ve kırkbeş dakikada haşlandı. Ha şimdi diyebilirsiniz ki konsrve haşlanmış mısır kullansaydın. Sakın demeyin çünkü çok yanlış. Karadeniz'liler duymasın. Salata harici yemeklerde kullanılan mısırın mutlaka kırık mısır olması gerekiyor. Yöresel bir kural olsa gerek.










sari mercimek corbasi 2


Sağdaki kırık mısır. İlginç değil mi?

Malzemeler:


1.5 su bardağı sarı mercimek

1 havuç

1 kuru soğan

3 çorba kaşığı mısır unu

1 su bardağı et suyu ( Ben tablet kullandım)

4 su bardağı su

Karabiber

Tuz

Üzerine:

3 çorba kaşığı kırık mısır

1 çorba kaşığı tereyağı

Toz kırmızı biber

Kekik

1/2 çay bardağı zeytinyağı

Bayat ekmek


sari mercimek corbasi 3


Tarif:


Yıkayıp süzdüğümüz mercimeği, iri iri doğradığımız havucu, soğanı, mısır ununu, et suyunu, tuzu, karabiberi ve suyu tencereye koyup mercimekler yumuşayıncaya kadar pişirelim.




Ekmekleri küp küp doğrayıp içinde zeytinyağı, toz biber, kekik olan kaseye alalım ve iyice karıştıralım. Fırında ekmekleri kızartalım.






sari mercimek corbasi 4










Çorbamızı robotta pütürsüz bir hal alana kadar çekelim ve tencereye aktaralım.




Mısır kırıklarını yumuşayana kadar haşlayalım.










sari mercimek corbasi 5














Haşlanan mısırları çorbamız katalım. Ekmekleri de koyalım. Küçük bir tavada tereyağını eritelim, toz biber koyup karıştıralım ve çorbanın üzerine dökelim. Çorbayı çok seven ve her durumda, her şartta arayan biri olarak iddia ediyorum içtiğim en lezzetli çorbalardan biriydi. Tavsiye ediyorum mutlaka yapın. Ben üzerine acı biber sosu dökerek içtim. Afiyet olsun.


No comments:

Post a Comment