Tuesday, September 24, 2013

Erişteli Yeşil Mercimek Çorbası


eristeli yesil mercimek corbasi 1

Bu çorbayı Aslı'nın sayfasında gördüğümden beri denemek istiyordum.Nihayet deneyebildim.Evin erkeklerinin yeşil mercimekle araları pek olmadığından hemen hemen hepsini kendim içtim diyebilirim.:))

Benim damak tadıma fazlasıyla uyan çok besleyici bir çorba oldu.Ben kendimce ufak tefek değişiklikler yaptım.Tarif için çok teşekkürler Aslıcığım....

2 su bardağı yeşil mercimek

150 gr. kıyma

1 adet kuru soğan

3 tatlı kaşığı kuru nane

2 yemek kaşığı biber salçası

3-4 yemek kaşığı tereyağı

1 su bardağı erişte

Tuz

Karabiber

1. Mercimekleri geceden ıslatıyoruz.

2. Kıymayı tereyağla beraber tencereye alıp,suyunu salıp,çekene kadar kavuruyoruz.

3. Yemeklik doğradığımız soğanları ilave ediyoruz.

4. Soğanlar da kavrulunca salçayı ve naneyi ekliyoruz.

5. Salçanın kokusu çıkınca suyunu süzdüğümüz mercimekleri ilave ediyoruz.

6.Sıcak suyu koyup,mercimekler yumuşayıncaya kadar kısık ateşte pişiriyoruz.

7. En son erişteleri ilave edip,tuzunu ve karabiberini ayarlıyoruz.Afiyet olsun.

No comments:

Post a Comment