Tuesday, January 7, 2014

sebzeli yeşil mercimek çorbası....


sebzeli yesil mercimek corbasi 1ankara ya

bir günde kış geldi

soğuk havada çorba seviyorum.....

malzemeler
- 1 su bardağı yeşil mercimek

- 1/2 su bardağı nohut(haşlanmış - kabukları soyulmuş)

- 1 adet orta büyüklükte havuç(küp şeklinde doğranmış)

- 1 adet orta büyüklükte soğan (rendelenmiş)

- 1 adet sivri biber(ince doğranmış)

- 1/4 su bardağı erişte

- ince doğranmış 1 avuç maydanoz

- 1/2 çay kaşığı pul biber

- tuz - karabiber

- zeytinyağı

- sıcak su

hazırlanması

- bir tencerede 2 yemek kaşığı zeytinyağı rendelenmiş soğan ve ince doğranmış sivri biberi soğanlar pembeleşinceye kadar soteledim

- havuçları ekledim 3-4 dakika pişirdim

- yeşil mercimek ve 6 bardak sıcak suyu ekledim 15 dakika pişirdim

- nohutları ilave ettim 15 dakika daha pişirdim

- eriştelerini ilave ettim ve suyunu kontrol ettim( 1 bardak daha sıcak su ilave ettim) 5 dakika daha pişirdim

- tuz- pulbiber - karabiber ilave ettim

- en son maydanozu ilave ettim karıştırdım servis ettim

No comments:

Post a Comment