Wednesday, January 8, 2014

Karalahana Çorbası



karalahana corbasi 1


Karalahana corbasını duymustum ama yapmamıstım açıkcası sonra Sevgili AYLİN'in yaptığını görünce görüntüsü o kadar hosuma gitti ki ;bende denemek istedim.Ve sonuc ailece bayıldıkkk...

Hem cok besleyici hem de oldukça doyurucu bir corba.Sevgili Aylin'in recetesinde bir iki ufak oynama yaptım ama özünden ayrılmadım yine de...Mutlaka denemenizi tavsiye ederim.Denemek isteyenler için malzeme listemiz geliyor :))

malzemeler:

1 adet büyük kuru soğan

1 demet karalahan

1 su bardağı barbunya (nohut veya kuru fasulyede olur)

2 yemek kaşığı corbalık mısır( ben pazarda aldım ama pirinc veya bulgurda olabilir)

1 yemek kaşığı tereyağ

1 yemek kaşığı biber salcası

1 yemek kaşığı salça

tuz

karabiber

pul biber

1.5 lt su

2 adet bulyon

Tereyağın içinde soğanımızı iyice karamelize ediyoruz.İçine biber salçamızı ve domates salçamızı ekliyoruz.İcine saplarından ayırıp yaprak kısımlarını ince doğradığımız kara lahanalarımızı da tenceremizin içine atıp kavurmaya devam ediyoruz.İçine ölçülü sıcak suyumuzu da ekleyip bulyon ve baharatlarımızı ilave ediyoruz.

Daha hafifçe hasladığımız barbunyalarımızı ve mısırımızı da ekleyip kısık ateste mısırlar ve barbunyalar yumusayana kadar pişiriyoruz.

Yaklasık pişme suresi 45 dk kadar olacaktır unutmayın.Sevgili Aylin mısır ekmeği ile servis yapın demiş ama ben üsendim yapmayı açıkçası.Siz yapmak isterseniz tarifini  Aylin size söylesin ...:)







No comments:

Post a Comment