Tuesday, January 7, 2014

kremalı brokoli çorbası denedim, mutluyum :)



kremali brokoli corbasi denedim mutluyum 1



kremali brokoli corbasi denedim mutluyum 2



kremali brokoli corbasi denedim mutluyum 3


bugün baktım brokoliler gidici, canım da bu sıralar pek brokoli yemek istemiyor, en iyisi çorba deneyelim...hem batuş da rahat rahat içmiş olur, tek tek verildiğinde pek sevmiyor.

aylin'e ait olan 'yemek vakti' bloguna uaştım araştırırken, hem görsel hem de tarif hoşuma gittiği için kolları sıvadım bu güzel çorbayı denemek için. çeşitli tarifler için yemek vakti bloguna gözatabilirsiniz, ben çok beğendim.

tabii kısaca kendimce ben de anlatmak isterim uyguladığım bu tarifi.

BROKOLİ ÇORBASI

1 küçük demet brokoli

1 küçük boy patates

1 küçük boy soğan

1 küçük boy havuç

1 diş sarımsak

3,5 su bardağı su

1,5 su bardağı süt

10 gr krema

1 çorba kaşığı un

1 çorba kaşığı tereyağ

istediğiniz kadar tuz

-3,5 su bardağı su ile küçük küçük doğradığım sebzeleri yumuşayana kadar haşladım. ve blendırdan geçirdim.

-ayrı bir tencerede tereyağı ve unu kavurdum, üzerine 1,5 su bardağı sütü azar azar ekleyerek bu karışımı biraz pişirdim, topaklanmaması için karıştırarak tabii.

-hazırladığım ve biraz pişirmiş olduğum un karışımını, diğer tencerede blendırlamış olduğum çorbanın üzerine ekledim, ve yeniden beraberce kısa bir süre pişirdim ve tekrar pürüssüz oluncaya kadar blendırladım.

-altını kapattıktan sonra 100.ml kremayı çorbayaekledim.

afiyetle yenmeye hazır oldu en sonunda, mis mi mis, vitamin deposu :)

ben çok alışkın biri olmamakla beraber bu çorbaya, tadını gayet başarılı buldum.

not 1 : aslında anlatacak çok şey birikiyor, günler hızla ilerlerken her nekadar sizinle paylaşmak istesem de bu sıralar çok vakit bulamıyorum. neyse umarım kısa bir zaman içinde uzunca bir post hazırlayabilirim.

not 2 : bu arada sayenizde 400 izleyiciye ulaşmak üzere iken blogum, bunun şerefine minik bir hediye çekilişi için çalışmalara başlamış bulunmaktayım. duyurulur. runner, damacana kılıfı seçenekleri koyarak çekiliş yapmayı düşünüyorum, başka ne koysak bilemiyorum, belki kendim için hazırladığım home sweet home bardak altlarından ya da kapı süsü seçeneği olsa mı...


kremali brokoli corbasi denedim mutluyum 4


not 3 : herkese hayırlı kandiller olsun, dualarımız kabul olsun inşallah...

keyifli hafta sonları.


No comments:

Post a Comment