Tuesday, January 7, 2014

Bereket Çorbası...



bereket corbasi 1



İşte geldim burdayım :) Arkadaşlar ne oldu bana böyle bilemiyorum. Koşuyorum, koşuyorum ama bir türlü hayatın ucundan yakalayamıyorum...Yeter dedim, kalk ve silkelen :) Bayramda hastalıktan yapamadığım ev temizliğiyle uğraştım bu birkaç gündür. Birşeyler yapıyorum ama nedense bir türlü bitmiyor. Neyse artık hayıflanmayı bıraktım. Bu vereceğim çorba tarifim gerçekten çok leziz ve de her zaman olduğu gibi pratik :) ismi gibi sofranızdan bereketiniz eksik olmasın.


Yapılışı: Sıvıyağda 1 baş soğan kavrulur. 3 yemek kaşığı un ilave edilir ve kavrulur. Salça eklenir ve sıcak su eklenerek çırpıcıyla açılır. Tavuk suyunuz varsa daha da lezzetli oluyor. Yoksa bulyonda ilave edebilirsiniz. 3 çorba kaşığı mercimeği, 3 çorba kaşığı bulguru, 3 çorba kaşığı pirinci beraberce yıkayıp çorbaya eklenir. İçerisinde ki malzemeler pişince yarım çay bardağı kadar da tel şehriye eklenir. Çorbanın kıvamı kaynar suyla ayarlanır. Tuzu, karabiberi, kimyonu, nanesi eklenerek servis yapılır. Afiyet olsun.


No comments:

Post a Comment