Friday, October 18, 2013

YOGURT CORBASI Ye#32


yogurt corbasi ye 32 1 Canim Lama'cimin guzel kizina Yogurt Corbasi yaptim bende :) Oglusum bebekliginden beri cok severek iciyor bu corbayi. Oldukca gidali bir corba. Gecen hafta sonundaki misafirlerime hazirladigim menunun corbasida bu corbaydi, dun aksamki yemek menumuzun corbasida. Gerci esime cok zor icirebildim bu corbayi. Nedeni ise :( esim dun ameliyat oldu. Yirmilik disi kemige dayanmis, ileride daha buyuk sorunlar cikarmamasi icin alinmasi gerekiyormus v e alindi. 4 dikis var agzinda :( agzini hic acamiyor. Ilaclarini bile zor yutuyor, bogazi bile agriyor. Yutkunamiyor, konusamiyor vs. Dun zor bir gece gecirdi, surekli usume ve inanilmaz bir titreme esliginde. Bugun daha iyi ama usume ve titreme devam ediyor. Bu konuda bilgisi olan var mi? Bu yasadiklarimiz normaldir umarim. Usume ve titreme icin doktoruda bir anlam veremedi, bende biraz panikledim. 1 hafta sonra dikisleri alinacak. Umarim cok cabuk iyilesir. Hastaya corba iyi gelir derler ama dis hastasi olunca hic birsey iyi gelmiyor anlamis olduk. Yogurt corbasini yaparken, evde pilav varsa genelde onu degerlendiriyorum ben. Dunde oyle yaptim. Kalan birazcik pilav vardi ve kimse yuzune bakmiyordu, bende o pilavi kullanarak yaptim corbami iste tarifi...


yogurt corbasi ye 32 2

MALZEMELER


10 su bardagi su


1 kepceye yakin pirinc veya 1 kepce dolusu pilav


1 yumurta


1/2 kg. yogurt


2 yemek kasigi un


1 yemek kasigi tereyagi


Nane


Tuz


YAPILISI


Suyu tencerede kaynatin. Eger pirinc kullanacaksaniz, pirincleri icine atin ve kabarana kadar pisirin. Eger pilav kullanacaksaniz, kaynayan suya ilave edin. Bu arada yogurt, yumurta ve unu ayri bir kapta iyice cirpin. Uzerine kaynayan sudan bir kepce ilave edip, iyice karistirin ve kaynamakta olan pirincli karisima ekleyip, surekli karistirarak pisirin. Kaynama baslayinca, altini kisin ve ayri bir tavada tereyagini eritin, istediginiz miktar naneyi kavurun. Kavrulmus naneyi, corbaya ilave edin. Birazda kavrulmamis kuru nane ekleyip, karistirarak corbayi 5 dakika daha pisirip, ocaktan alin.


AFIYET OLSUN






No comments:

Post a Comment