Sunday, October 13, 2013

Pirinçli köftecikli çorba



pirincli koftecikli corba 1


3 gündür kuzum hasta.Dün toparlanıyor derken gece tekrar ateşlendi.Bugün ateş sürekli indi çıktı indi çıktı.Ilık duşlar,ateş düşürücüler bana mısın demedi.Ateş düşürücünün dozu çoğaldı şu anda ateşi kontrol altında bakalım gece nasıl geçecek sabaha nasıl uyanacak:(((O da çok yoruldu ben de..Allahım şifa versin tez zamanda..



Bugün yemek yemeyen kuzum için yaptım bu çorbayı köfteyi çok sevdiği için..Çok pratik çok lezzetli bir çorba bu..Ben köfteleri kızartmadan çiğden yaptım daha hafif olsun diye.Siz dilerseniz sıvı yağda kızartıp lezzetini artırabilirsiniz.

Malzemeler

Köfte için


100 gr.kıyma

1 tutam nane

1 tutam tuz

1 tutam karabiber

1 çay kaşığı kadar galeta unu


 Diğer malzemeler



1 yemek kaşığı salça

2 yemek kaşığı sıvı yağ

5 su bardağı su

2 adet domates rende

1 çay kaşığı nane

Yarım çay kaşığı karabiber

2 çay kaşığı tuz

1 tutam maydanoz

1 küçük çay bardağı pirinç



Yapılışı






Köfte malzemelerini bir tabakta karıştırıp misket büyüklüğünde köfteler hazırlıyoruz.


Tenceremizde sıvı yağda salçamızın kokusu çıkana kadar kavuruyoruz ve rendelenmiş domatesleri ilave ediyoruz.


Domateslerimizi biraz soteledikten sonra sıcak suyumuzu ve baharatlarımızı ilave ediyoruz.


Su kaynamaya başladığında yıkadığımız pirinçleri ve köfteleri ilave edip pişiriyoruz.


Altını kapadıktan sonra ince kıydığımız maydanozları ilave edip sıcak servis yapıyoruz.






Afiyet olsun..






No comments:

Post a Comment