Saturday, October 12, 2013

MERCİMEK ÇORBASI



mercimek corbasi 1
Aslında herkesin tarifini bildiği bi çorba ama bu soframda olduğu için tarifini vermek istedim..Bu tarif çok sevdiğim arkadaşım Mervenin eşi Ünala ait:))ben ilk evlendiğimde sık sık onları arar yemek tarifi sorardım merveye sağolsun oda hiç sıkılmadan anlatırdı,eşide arkadan müdehale eder bize bilmediklerimizi ögretirdi:))Erkeğin yemekten anlaması da iyi bişey fakat insanın eşinin iyi yemek yapması çokta iyi değil sonra hanımların yemeklerini beğenmiyorlar:)benim eşimde uzmanı olduğu yemeklerde,benim yaptıklarıma bi kusur bulur hep:)

MALZEMELER:

1 su bardagı mercimek

1 soğan

1 yemek kaşığı salça

6 su bardagı su

sıvıyağ

tuz,kırmızı biber,nane

HAZIRLANIŞI:

Soğanı doğrayıp yagda kavurun,salçayı ekleyip biraz daha kavurun.Mercimekleri ekleyip biraz daha kavurup suyunu,tuzunu ekleyip pişirin.Piştikten sonra blenderla ezip baharatlarını ekleyip(ben düdüklü de 15 dak pişiriyorum)

No comments:

Post a Comment