Sunday, October 20, 2013

Kuru Börülce Çorbası



kuru borulce corbasi 1


Hadi gel köyümüzü geri dönelim..

Fadimenin düğününde halay çekelim..

Beni köyümün yağmurlarında yıkasınlar, yıkasınlar..

Başucumda biter yediverenler..Aşıklar toplasınlar...

( Gerçi şimdiki aşıkların ne işi var kabir başında deyeceğim ama hani olurda yoldan geçerken başucumda biten yediverenler aşıklara gerçek aşkın ne olduğunu söyler gibi bakarsa o zaman merak edip toplarlar...))

Nedense bir kaç gündür gidesim geldi..

Bu gün Austin`de 30 derece sıcak ve benim listemde bu şarkılar çalıyor.

Bahar ben geldim diyor.. Aklım 16 saat uçakla gelinen yolu 16 saniyede geri giderek yeşil ot kokusunu, bahar yağmurunda ıslanan toprak kokusunu içine çekiyor, çiçeklenen bahçeyi, batan turuncu güneşi seyredip hayale dalıyor sonra da istemeden zorla da olsa geri Austin`e geliyor..

Bir yanım artık yeter gidelim diyor..

Bir yanım az kaldı, dişini biraz da sık, bir az daha dayı de, diyor..

Kısacası ben fena şekilde köyümü özledim..

Evet Teksas Austinde son 3 gündür 30 derece sıcak var ve önümüzdeki günlerde sıcaklık biraz inecekmiş.

Annemler`le konuşurken Azerbaycan`da son yılların en soğuk kışını geçirdiklerini tarif ediyorlar Ayyy diyorum..

Haberlerde, bloglarda  Türkiyenin karlı haberlerini, resimlerini görüp hayret ediyorum....

Biz de bu sene kışlıkları hiç giymedik, olduğu gibi askıda beklediler diyorum kimse inanmıyor.. Yaradanın mucizesi değilde nedir peki.. Şükürler olsun...

Austin`de kar yoktu, donmuş elimizi soba sıcağında ısıtmıyor olsakda, ben yinede kış mevsiminde Azerbaycan mutfağında sık sık yapılıp tüketilen ve benimde çok sevdiğim çorbayı yaptım. Çocuklar ağız burun kıvırsa da eşimle ben afiyetle yedik..

Darısı karlı günlerin başına...


kuru borulce corbasi 2


Malzemeler: 


  • 2 bardak kuru börülce

  • 1 adet orta boy soğan

  • 1 adet yeşil biber

  • 3 yemek kaşığı sıvı yağ 1 yemek kaşığı tere yağı

  • 1 yemek kaşığı domates şalçası  ( dolu değil) ve ya 2 adet orta boy domates

  • Yarım diş sarımsak ( isteye bağlı) 

  • 2 litre su ( isterseniz et suyu eklersiniz)

  • tuz. karabiber, kuru nane




kuru borulce corbasi 3


Hazırlanması: 


  • Börülce bir gün önceden, yani akşamdan suda ıslatılır.  Ertesi sabah yıkanır suyu süzülür. 

  • Soğanlar ve biberler ince doğranır, yağda iyice kavrulur. 

  • Domates kullanıyorsak domatesleri rendeliyoruz soğanlara ilave edip kavuruyoruz. 

  • Şalca kullanmak istiyorsak 1 yemek kaşığı salçayı soğana ilave edip bir iki dakika kavuruyoruz. 

  • Yıkanmış suyu süzülmüş börülceleri ilave edip 1-2 dakika daha kavuruyoruz.

  • Üzerine 2 litre su ( varsa et suyu ekleyebilirsiniz) ilave edip yüksek ateşte kaynamaya bırakıyoruz.

  • Kaynayan çorbanın atesini kısıyoruz, orta ateşte börülceler mercimek gibi hafif yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz.

  • 10 dakika bu şekilde kaynadıktan sonra patates ezme aletiyle börülceleri bir az eziyoruz. Koyu kıvam olması için. 

  • Tuzunu, karabiberini ekliyoruz. 5 dakika daha kaynatıp ocaktan alıyoruz. 

  • Servis yaparken nane kurusu ekliyoruz..

  •  Ben yağda biraz salça ve nane kavurdum üzerine ekledim.. ( böyle de yapabilirsiniz) mantıda oldugu gibi..

Afiyet olsun..

No comments:

Post a Comment