Wednesday, October 16, 2013

Kim sevmez ki çorba?



Geçtiğimiz günlerde işyerindeki arkadaşlar ile yine sohbet yemek iken, konu çorbalarda derinleşti.

A:Ben her mevsim çorba içerim...

B:Aaa, yazın çorba içilmez!

A:Off!!! Sabah kalkacaksın bir mercimek çorbası bir kızarmış ekmek...Hımmm!

C:Ben beş çeşit bilemedin 6 çorba yaparım...

derken... Çorbalardan girdik, tariflerden çıktık biz yine mutfak dünyasına bir güzel daldık.

Ben de bu vesile ile bugüne kadar kaç çeşit çorba pişirdiğimi düşündüm. Herşeyin çorbası oluyor inanın, evde kalmış tek tek sebzelerden tutun da süt ürünlerine, baklagillere kadar her malzemenin çorbası olabiliyor.

Çorba olmazsa doymam diyenlerden değilim, aksine bir çorba olsun yeter diyenlerdenim. Farkettim ki o ılık/sıcak kase beni doyurmak ile kalmıyor, besliyor ve keyif veriyor.

Şimdi bir sayalım bakalım bugüne kadar ne çorbaları yaptım;




  1. Domates - En sevdiğim, günün her saatine uyar


  2. Ezogelin - Akşam eğlenceden dönen mideyi yatıştırmak için birebir


  3. Bezelye - Yazın ferah lezzeti


  4. Bakla - Baharın terbiyeli keyfi


  5. Soğan - Ahh bu çorba bir alem, festival havası verir dile damağa


  6. Patates - Baharat ile zenginleşir, farklı tatlar verir


  7. Yeşil Mercimek - İpek yolunun baharatı ile gelişen lezzet


  8. Yoğurt - Kış günlerinin buruk keyfi


  9. Mısır - Yoğun ve doyurucu


  10. Sebze - Tek/az kalan sebzelere göre yenilenen tarif


  11. Brokoli - Brokoli de yenir mi diyenlere inat!


  12. Kabak - Dereotu ve krema eşliğinde şahane!


  13. Mantar - Her mevsim pişirilir


  14. Ispanak - Sadece yemek mi yapılır sandınız?


  15. Nohutlu-Mantılı Çorba - Elde haşlanmış mantı mı kaldı?


  16. Tavuksuyu - Hastalıklar ile savaşmak için birebir



Bunlar benim denediklerim. Şehriye ile doyurucu oluyor, baharat ile lezzetleniyor, yumurta ile terbiyeleniyor, krema ile yoğunlaşıyor, kıvamlanıp su kattıkça çoğalıyor herkese yetiyor....Dedim ya herşeyin çorbası olabiliyor, herkese her keseye uyuyor...



Eminim bu listeyi daha da uzatacağım.







17. Sütlü Balkabağı Çorbası - YENİ!


18. Maşuk Çorbası (Adıyaman) - YENİ!


19. Zeytin Çorbası - YENİ!


20. Sütlü Bakliyat Çorbası - YENİ!




Ama önce siz?


Neler denediniz, neleri şu hayatta çorba ettiniz?


Afiyet olsun,


No comments:

Post a Comment