Wednesday, October 16, 2013

TAZE FESLEĞENLİ DOMATES ÇORBASI



taze fesle enli domates corbasi 1










Herkese Hayırlı Cumalar,






Yaz günleri sıcak çorbalar yapmak aslında adetim değildir. Çorbayı daha çok soğukta içmeyi severim. Soğuk kış günlerinde dumanı üstünde sıcacık çorba gibisi yoktur benim için. Ancak Ramazan yaza gelince, bu durum değişiyor. Çünkü Ramazanda da çorba olmazsa olmaz benim için. Ayrıca orucu çorbayla açmak sağlık açısından da çok faydalı. Domates çorbası ise en sevdiğim çorbalar arasındadır. Domatesin de tam mevsimi olunca sık sık yapar oldum. Bir de pazarda taze fesleğenleri görünce demet demet aldığım fesleğenleri çorbamda da kullanmak istedim. Ve nefis bir tat çıktı ortaya. Bu kadar çok sevdiğim çorbanın tarifini sizlerle paylaşmazsam olmazdı. Tarife geçmeden önce herkese hayırlı, güzel ve sağlık dolu bir haftasonu diliyorum. Afiyetle kalın efendim.






TAZE FESLEĞENLİ DOMATES ÇORBASI






Malzemeler







  • 1 yemek kaşığı tereyağ

  • 1 yemek kaşığı un

  • 4 adet büyük boy domates

  • 1 tatlı kaşığı domates salçası

  • 1 adet soğan

  • 1 diş sarımsak

  • 5 su bardağı su

  • 6-7 dal taze fesleğen

  • 3 yemek kaşığı sıvıyağ

  • Tuz

  • Karabiber

  • Üzerine kaşar peynir rendesi



Hazırlanışı







Tencereye sıvıyağı alalım. Yemeklik doğranmış soğan ve sarımsağı kavuralım. Domates salçasını da ekleyip kavurmaya devam edelim. Domatesleri iri iri doğrayıp tencereye ekleyelim. Domatesler kavrulurken ayrı bir tavada tereyağ ile unu kavurup domateslerin üzerine ekleyelim. Suyunu eklemeden önce blenderdan geçirelim. Tekrar ocağa alıp tuz, karabiber, ince kıyılmış taze fesleğen ve 5 bardak sıcak suyu ilave edelim. Kaynadıktan sonra 10 dk daha pişirelim ve çorbamız hazır. Üzerine kaşar rendesi serperek servis edebilirsiniz. Afiyet olsun.


No comments:

Post a Comment