Sunday, October 13, 2013

Ekşili köfteli çorba



eksili kofteli corba 1


Aldığım ilaçlar iki gün öncesine göre beni biraz toparladı..Düne göre daha rahat hareket etmeye başladım..Annem sağolsun elimi hiç işe sürdürmedi bol bol dinlendim..



Bir an önce toparlanıp kimlik ve ehliyet işlemlerini halletmem gerekiyor..

Hafta sonu aksilikler peşimi bırakmadı.Cüzdanım kayıp ya çalındı ya da düşürdüm bilemiyorum..Eğer çalındıysa hırsızın eli çok hafifmiş hiç hissetmedim düşürdüysem de cüzdan çantadan çıkmadan nasıl düşer ve ben farketmem yer yarıldı yerin içine girdi sanki..

Çocukların ve benim kimliklerimiz, ehliyetim ,resimlerim ,resmi belgeler hepsi gitti.Cüzdan cüzdan değil resmi evrak deposu:)))Bu hafta onlarla uğraşmam gerekiyor..Neyse çok konuştum galiba..

Bugün akşama doğru kendimi iyi hissedince bu çorbayı yaptım.İster yemek olarak,ister çorba olarak tüketebileceğiniz bir tarif..

Malzemeler


450 gr.kıyma

2 çay kaşığı silme tuz

1 çay kaşığı silme karabiber

Yarım su bardağı un

3 yemek kaşığı sıvı yağ

1 yemek kaşığı biber salça

9 su bardağı su

6 yemek kaşığı arpa şehriye

1 çay kaşığı tepeleme tuz

1 çay kaşığı silme karabiber

5-6 dal maydanoz

1 yumurta sarısı

Yarım limon suyu


Yapılışı






Kıymanın içine iki çay kaşık tuz ve bir çay kaşık silme karabiberi ekleyip yoğuruyoruz ve fındık büyüklüğünde toplar hazırlıyoruz.Yarım su bardak unu bir tepsiye koyup köfteleri buluyoruz ve süzgece alıp fazla undan arındırıyoruz.


Tenceremizde sıvıyağda salçamızı kokusu çıkana kadar kavuruyoruz.Suyu ilave edip kaynayınca köfteleri ve şehriyeleri suya bırakıyoruz.Tuz ve karabiber ilavesiyle pişiriyoruz.


Piştikten sonra yumurta sarısı ve yarım limon suyunu çırpıyoruz.Çorbamızın suyundan biraz alıp ılıştırıp terbiyemizi çorbaya ilave edip altını kapatıyoruz.


Servis sırasında kıyılmış maydanoz ilave ediyoruz.






Afiyet olsun..


No comments:

Post a Comment