Sunday, October 20, 2013

TEL SEHRIYELI VE NOHUTLU YOGURTLU CORBA VE SUNSHINE AWARD



tel sehriyeli ve nohutlu yogurtlu corba ve sunshine award 1

tel sehriyeli ve nohutlu yogurtlu corba ve sunshine award 2

Selam arkadaslar,

bu hafta sonunda Almanya'yi kar iyice etkisi altina aldi. Cumartesi cok kar yagmisti geceden ve dün burada yaklasik 20 santim kar vardi yerlerde. Ben daha kücük cocuklugumdan beri böyle kar yiginlari görmemistim burda. Yani, tamam eskiden böyle kar yagislari cok normal birseydi ama simdi sanki olaganüstü hal ilan edilmisti sanki.

Halki icme suyu ve yiyecek stoklamaya bile tesfik ettiler, böylece Cuma günü marketlerde hic birsey kalmamisti, sebze, meyve hersey bitmisti ben gittigimde. Neyse, beklenen zor sartlar sonuc olarak meydana gelmedi, herkes dün gayet normal evinden cikip istedigi yere ulasabildi!

Arabayi o kar yiginlarindan kurtarmak gercekten kolay olmadi benim icin. Biz dün sadece Elda ile ciktik alis-verise. Umut ve babasi evde kaldilar ve biz kiz-kiza istedigimizi yaptik. Aslina bakarsaniz yollarda yine kürüme ve tuzlama calismalarina ragmen yine kalin bir kar tabakasi vardi ama kislik lastiklerle ve biraz daha dikkatli ve yavas yavas bir sürüsle sagsaglim istedigimiz yerlere ulasabildik. Bayagi bir maceraydi yani bizim icinde. Kizim bile sürekli beni yavas gitmem icin uyariyordu:))

Kar maceramizdan sonra bayagi bir üsümüs ve ayaklarimiz resmen donmus bir sekilde eve ulastik ve ben hemen ocaga bu sicak corbayi koydum. Bana isinmam icin cok iyi geldi, yogurtlu corbalarin her cesidini cok severim zaten. Birde Almanlarin bir ata sözü vardir söyle: "Etwas Warmes braucht der Mensch" diye, yani cevirirsek söyle birsey ortaya cikiyor: "Insana sicak birseyler lazim".

Corba cok cabuk hazirlaniyor, ben deep freeze'deki önceden haslanmis nohutlari kullandim, öyle el altinda olunca cok pratik oluyor!

Bu karlarda acan ciceklere hasret kalmisken, tam o sirada sevgili Meral arkadasim bu ödül icin beni de düsünmüs. Buradan kendisine cok ama cok tesekkür ederim. Bende 12 baska arkadasima bu ödülü yollamam gerekiyormus ama ben bu sefer bu kurala sadik kalmadan benim tüm baglantida oldugum arkadaslarima bu ödülü gönderiyorum.

TEL SEHRIYELI VE NOHUTLU YOGURTLU CORBA

Malzemeleri:

- Yarim su bardagi tel sehriye

- 6 su bardagi su

- 1 yemek kasigi zeytinyagi

- 2,5 su bardagi yogurt

- 1 yemek kasigi un

- 1 su bardagi haslanmis nohut

- 1 yumurtanin sarisi

- 2 yemek kasigi tereyagi

- kuru nane, tuz, karabiber, pulbiber

Yapilisi:

1.

Tel sehriye ve 2 su bardagi suyu zeytinyagi ile birlikte tencerede orta ateste 5 dakika kaynatilir.

2.

Yogurt, yumurta sarisi ve un genis bir kabin icinde 4 su bardagi su ile iyice cirpilir. Kaynayan corbanin suyundan az bir miktar ile yogurtlu karisim birlestirilir ve tencereye bosaltilir.

3.

Biraz kaynayinca icine nohutlarda eklenir ve 10 - 15 dakika corba özlesip iyice kaynayana kadar pisirilir.

4.

Ayri kücük bir tavanin icinde tereyagi eritilir ve nane ilavesiyle birlikte kaynamis corbaya ilave edilir. En son olarakta tuz ve diger baharatlar eklenir ve corbamiz hazir olmustur bile.

AFIYET OLSUN!!!



No comments:

Post a Comment