Friday, October 18, 2013

Nefisss Sebze Çorbası :) Tam bir şifa bombası :)




nefisss sebze corbasi tam bir sifa bombasi 1


Kış bitip bahar geldi gibi ama,aslında kandırıyor bizi..


Özellikle 1 haftadır hava öyle tuhaf ki..


Soğuk desen değil,sıcak desen o hiç değil..


Bir bakıyorsun yağmur yağacakmış gibi,sonra bir dönüyorsun güneş çıkmaya çalışıyormuş da önündeki tozlu perdeyi yırtıp bir türlü yüzünü gösteremiyormuş gibi..


Normalde,yağmur haricinde  masmavi gökyüzüne alışkın olan bünyem,bu puslu,sisli ortama adapte olmakta zorlanıyor..


Elime bir cam bezi ile parlatıcı alıp,gözümün gördüğü yerleri şöyle bir parlatasım geliyor :)


Ama gel gör ki, buna gücüm yetmediğinden, en kısa zamanda masmavi göğü görmek hayaliyle,yine de havanın bir parça ısınmış olmasıyla teselli buluyorum..


Umarım bahar tez gelsin,güzel haberler mutluluklar getirsin...





nefisss sebze corbasi tam bir sifa bombasi 2


Kırmızı pancar ve kerevizli çorbalardan sonra,evdekiler eski usul olanları tercih edeceklerini defaatla dile getirince,ben de doğal olarak bir süre yeni çorbalar denemeye ara verdim.


O yüzden uzun zaman olmuştu yeni  çorba tarifi yazmayalı..


Sevgili Hicret fasulye çorbası tarifi göndermişti bana, onu yapmaktı aslında niyetim ama, içimden gelen diğer sebzeleri de ekleme fikrini savalayamayınca,ortaya şifa deposu bir sebze çorbası çıktı.


İçerisine,çorbada aşina olduğumuz sebzeleri de ekleyince  ,herkesin beğeniyle içtiği bir çorbamız oldu.:)


Ben de fasulye ile çorba da olabileceğini öğrenmiş oldum.


Bir dahaki sefere çorbanın aslını yapıp paylaşmak ümidiyle.:)


Afiyet,şifa olsun..


SEBZE  ÇORBASI:


Malzemeler:





  • 2 adet patates


  • 2 adet havuç


  • 4-5 adet taze fasulye


  • 1 adet kuru soğan


  • 1 adet yeşil biber


  • 5-6 parça karnabahar


  • 1 adet domates


  • 3 çorba kaşığı zeytinyağı


  • 1 tatlı kaşığı kimyon


  • Tuz,karabiber,pul biber




hazırlanması:






  1. Soğanı yemeklik doğrayıp tencereye alıyoruz.


  2. Üzerine zeytinyağı ilave edip kavuruyoruz.


  3. Küçük parçalar halinde doğradığımız  havuç,fasulye,patates, biber,domates ve karnabaharı tencereye alıp 5 dakika pişiriyoruz.


  4. Sebzelerin üzerine üzerini bir miktar geçecek kadar sıcak su koyup kaynamaya bırakıyoruz.


  5. Sebzeler yumuşayınca,tuz,kimyon ve karabiber ekleyip  blenderden geçirip sıcak servis yapıyoruz.



Afiyet şifa olsun..







Hayırlı ,bereketli cumalar, sağlıklı güzel hafta sonları diliyorum..






Muhabbetle...



No comments:

Post a Comment