Saturday, October 19, 2013

Lebeniye çorbası (Buğdaylı yoğurt çorbası)





lebeniye corbasi bugdayli yogurt corbasi 1


Günaydın.. Bu mübarek cuma gününün yüzü suyu hürmetine,dualarımız kabul olsun. Hayırlı nurlu cumalar diyerek,ilk tarifime geçiyorum..

Çok beğenilen ve de çok lezzetli bir çorba ..Kesinlikle tavsiye ediyorum..



Malzemeler


1 kase aşurelik buğday

3 klasik su bardağı yoğurt

1 yemek kaşığı un

5 klasik su bardağı su (buğdayın piştiği sudan kullandım)

3 çay kaşığı tuz

Üzeri için sıvı yağ,pulbiber,nane,karabiber..

Yapılışı

Aşurelik buğdayları bir gece sıcak suda bekletip deepfreze koymuştum..Böyle yemeklerde kolaylık oluyor..Düdüklü tencereme buğdayları koyup su ilavesiyle düdüğü çıktıktan sonra 30 dakika pişirdim..Pişirdiğim suyu dökmedim..Ayrı bir tencerede yoğurt,un ve 5 bardak buğdayın piştiği sudan alıp çırpma teliyle pürüzsüz olana kadar çırptım ve ocağa aldım..Sürekli karıştırarak kaynattım ..Kaynayınca buğdayları ve tuzunu ilave ettim..Cezvede sıvıyağ,pulbiber,nane fazla yakmadan çevirip çorbamın üzerine döktüm..Servis yaptım..

Afiyet olsun..

No comments:

Post a Comment