Wednesday, October 23, 2013

Kuşburnu çorbası


kusburnu corbasi 1

Faydalari :

Gün boyu adrenaluyaricidir.

Kabiz yapici ve idrar söktürücü'dür

Bol vitamin ihtiva ettiginden hastaliklarda genel bir direnç saglar

Tohumları yatıstırıcı etkiye sahiptir.

100 gr kusburnunda 1 sandik portakala eşdeger C vitamini vardir.

Güçlü bir kurt düsürücü ve bagirsak yumusatıcıdır.

Mide kramp'larina ve sindirim sistemi zorluklar'ina karsi faydalidir.

Romatizma agrılarını gidermede faydalidir.

Basur tedavisinde iyi sonuçlar verdigi söylenir.

kusburnu corbasi 2

Kuşburnu gümüşhanede çok meşhurdur.Eşim çayını çok sever ben marmelatını çok severim.Kayınvalidem eşim için kuşburnu alıp gönderdi çayını çok sevdiği için bende çorbasını yaptım eşim çorbayı yaparken epeyce söylendi kuşburnuları ziyan ettin diye ama çorbanın tadına bakınca özlem harika olmuş dedi:)))İnsanın yaptığının beğenilmesi insanı çok mutlu ediyor.Gelelim malzemelere

500 gr kuşburnu

100 gr tereyağı

2 kasik un

1 lt (5 bardak) su

200 gr kıyma

1 tk tuz

karabiber,

kimyon

nane

Ayıklanıp yıkanan kuşburnu 1 lt suda 30 dakika kaynatılır; Süzgeçten geçirilir.Artı birde benim mutfak tülbentim var birde ondan geçirdim kuşburnu tüylü olduğu için. Diğer tarafta kıyma, tuz, karabiber, kimyon, fındık büyüklüğünde köfteler olarak hazırlanıp suda kaynatılarak pişirilir. Bir tencerede un tereyağda kavrulur; kuşburnu suyu, hazırlanan köfteler ilave edilir. Çorba kaynadıktan sonra üzerine kızarmış yağda nane dökülür. Sıcak sıcak ikram edilir.

No comments:

Post a Comment