Wednesday, October 23, 2013

DOMATES ÇORBASI



domates corbasi 1


Merhabalar. Şu soğuk kış günlerini anımsatan şu günlerde sizlere içinizi ısıtacak sıcak bir çorba ikram ediyorum. Benim için domates çorbasının yeri çok farklıdır. En çok sevdiğim çorbadır. En çok sevilen çorba olunca bloga koymamak olur mu hiç. Hemen dün çorbayı sizlere sunmak için hazırladım. Ekmek kızarttım. Kaşar rendeledim. Kaşığı çorbaya  her daldırdığında uzayan kaşarın lezzetinin çorbayla bütünleşmesi muhteşem.

DOMATES ÇORBASI

Malzemeler:

1 yemek kaşığı sıvıyağ

2 yemek kaşığı un

2 yemek kaşığı salça

5 adet rendelenmiş domates

6 su bardağı sıcak su

tuz

Hazırlanması:

2 yemek kaşığı sıvıyağ ile 2 yemek kaşığı unu biraz kavurun. Salçayı ekleyip kavurun. 5 adet rendelenmiş domates ekleyin. 1-2 çevirin. Daha sonra 6 su bardağı sıcak su ekleyin. Topaklanırsa bu aşamada blendırı kullanın. Koyulaşana kadar karıştırarak pişirin. Daha sonra ocağın altını söndürün ve bir süzgeçten geçirin ki çekirdekleri çorbanın içinde kalmasın. Tekrar tencereye koyun, tuzunu atın 1-2 taşım kaynatıp altını söndürün. İsteğe göre üzerine kaşar rendesi serpin.

AFİYET OLSUN.

No comments:

Post a Comment