Thursday, October 24, 2013

KÜLÜKLÜ YÖRESEL ÇORBA






kuluklu yoresel corba 1






Arkadaşlık sonsuzluk demek,

İşte işte benimde öyle arkadaşlarım var

Gözleri ışıl ışıl parlayan

Her derdime deva olan

Sonsuz arkadaşlarım

Sevinçli günlerimde

Sevincimi kızgın günde

Öfkemi herşeyimi paylaşırım o

Arkadaşlık sonsuzluk demektir





...................................................







CANLARIM GÜNAYDIN

:))))))))))))))

Kucak dolusu sevgi ve saygılar

Güzel bir arkadaşlık şiiri ile açılış yaptım

Bizimde arkadaşlığımız daim olsun canlarım

Hafta sonun da gene aynı marotonla koşturmam devam etti.




Yatılı misafirlerim de vardı.

İngilizce kursum devam onada gittim tembellik yok.

Çok yoğun günler geçirmekteyim.

Sizden aldığım enerji ile mesajlarınızı okudum.


Herkese tek tek teşekkür ederim.




Bugün sizlerle , bu soğuk günlerde içimizi ısıtacak,


AKDENİZ YÖRESİNE AİT


Bizim düğün ve davetlerde çok sık pişen.


Bilhassa Alanya da çok yaygın olan künüklü çorba


Bu benim favorim harika bir çorba.






İster kırmızı , ister beyaz , pişer.


Ben resim güzel çıksın süslü olsun diye sosunu döktüm karıştırmadım.


Üsteki fotoğraf servisin içi  , sos çok değil korkmayın.


Karışınca kıvam gelir, çok yağlı değil.


Hem leziz hem şık bir çorba.






Arkadaşım burcu özellikle bu çorbayı koymamı istedi.


Burcu ya ve kayın validesine gönderiyorum.


Tabiki sizle rede


Haydi tarif edelim.


Yapalım ve sıcacık içelim.






kuluklu yoresel corba 2






MALZEMELERİ



  • 250 Gram kıyma


  • 2 Kaşık ekmek kırıntısı


  • Tuz, az karabiber,az kimyon 


  • 1 Tavuk göğsü haşla ve küçük parçaya ayır


  • 1 Çay bardağı pirinç


  • 1 Kaşık un


  • 2 Kaşık tere yağı


  • 1 Dolu kaşık salça


  • 1 Kaşık un


  • Biraz pul biber (isterseniz hafif acılı güzel olur)



YAPILIŞI




  1. Önce köftesi için kıyma,ekmek içi, kimyon, karabiber tuz bir kaba koyalım.


  2. Özleşene kadar yoğurup nohuttan büyük yuvarlayalım un serpelim yapışmasın.


  3. İsteğe göre kızartalım, ben dağılma riskini almadım kızarttım.


  4. Tencereye pirinci haşladığımız tavuğun suyunu koyup pişirelim.


  5. Köfteleri tavukları içine koyalım,1 kaşık unu su ile açıp içine karıştıralım.


  6. Tuzuna bakalım.


  7. Tavaya tere yağını koyalım salça ile az kavuralım, az su ile inceltelim.


  8. Üzerine dökelim,servis yaparken maydanoz serpelim.



Not:Köfteleri bol yapıp dolaba koyup istediğimizde çorbada kullanmak daha kolay.







AFİYET OLSUN


EVİNİZDEN HUZUR


SOFRANIZDAN BEREKET EKSİK OLMASIN








Canlarım birde


Arkadaşlar hediye çekilişi yapıyor


Katılmak isteyenlere duyrulur.






http://waysofgrace.blogspot.com/2012/01/gracein-bu-sefer-ki-hediyesi-ne-miymis.html?spref=fb 


http://kucukseylerr.blogspot.com/2012/01/cekilisim-var-duyduk-duymadik-demeyin.html?spref=fb


http://isterenklihayat.blogspot.com/2012/01/bu-da-benden-olsun.html


http://delansey.blogspot.com/2012/01/ilk-hediye-cekilisim.html?showComment=1327861698962#c4277115609968525271


http://narsistmoda.blogspot.com/2012/01/3-kisiye-hediyemiz-var.html



kuluklu yoresel corba 3











No comments:

Post a Comment