Friday, October 25, 2013

Kereviz çorbası


Günaydın,

Umut sepeti sık ziyaret ettiğim blog lardan biri.

Link; http://umutsepeti.blogspot.com/

Geçenlerde ''kereviz çorbası'' yapmıştı, neden olmasın dedim ve denedim.

Buyrun;

KEREVİZ ÇORBASI :)

malzemeler:



  • 1 adet orta boy kereviz


  • 3 çorba kaşığı zeytinyağ


  • 1 adet kuru soğan


  • 2 diş sarımsak


  • 3 çorba kaşığı un


  • 5-6 su bardağı sıcak su


  • tuz,kuru nane, karabiber,pulbiber


  • domates sos



hazırlanması:



  1. Soğanı incecik doğrayıp tencereye alıp,üzerine zeytinyağı ekleyip soteliyoruz.


  2. Kabuğunu soyup rendelediğimiz kerevizi de tencereye alıp,4-5 dakika kavuruyoruz.


  3. Unu bir kaseye alıp,üzerine 1 bardak soğuk su ilavesiyle açıyoruz.


  4. Açtığımız unu,kerevizlerin üzerine alıp topaklanmaması için sürekli karıştırarak 5 veya çorbanın kıvamına göre 6 su bardağı sıcak suyu  çorbaya ekleyip,kaynamaya bırakıyoruz.


  5. Çorba bir taşım kaynadıktan sonra,rendelenmiş sarımsak,tuz,karabiber ve pulbiber ekleyip biraz daha kaynatıp ocaktan alıyoruz.


  6. Üzerine domates sos gezdirip servis yapıyoruz.



Cem beğenmedi, Ada kız ve ben hapur hupur olmasada içtik. 

Bidaa yaparmıyım; hayır. Amma domates sosunun kereviz çorbası ile uyumu bir harika.

Buyrun tabağımız.


kereviz corbasi 1


Ada dan inciler;

Öğretmeni anlattı, sınıfta hergün birşeyler okunuyormuş, o günde ''güneş'' şiiri okunmuş ve öğretmen son paragrafa geldiğinde susmuş. Sınıfın tamamlamasını beklemiş ve Ada ilk öğrenci olmuş; Siz de bizim güneşimizssiniz öğretmenim demiş. Vallahi bravo, dinlerken ağlamamak için kendimi zor tuttum. Afferin kızıma.

Kendi annem de çocukken benim de  bu tarz şeyler söylediğimi anlattı bana sonrasında.

---------------------------

Okula gidiyoruz, doğumgünü çok yaklaştığı için oldukça heyecanlı. Anne, herkes bana hediye alacak çok güzel, cevap verdim; ama kızım, ille herkes hediye almak durumunda değil, bazan bir öpücük yada güzel bir söz de olabilir, öyle herkesten hediye beklenmez ayıp, durdu, biraz yürüdükten sonra ''gör bak sen ne çok hediye gelecek''  dedi.

Oyuncaklar üstünüze yıkılacak dedi ve kıkırdadı hasbam.

-----------------------------

Bu hafta cimnastiğe tren ve otobüs ikilemesini kullanarak gittik. Çok rahat oldu. Tren kalkınca inşallah İstanbul da olmayız. 

 Kalın sağlıcakla

Hala Karatay ın yeni kitabını alamamış anne.

 

 

No comments:

Post a Comment