Monday, October 21, 2013

EZOGELİN ÇORBASI





ezogelin corbasi 1





DÜŞMESEYMİŞ






Hoca bir gün dört nala sürerken eşeği


Nasılsa, birdenbire yerde bulur kendini:


Daha ne olduğunu iyice anlamadan


Çevirir etrafını sekiz on tane çocuk.






Her biri bir şey söyler abuk sabuk:


Binbir türlü ses çıkar her kafadan






Hoca ne oldun ? '' derler.






Hocaysa asla bozuntuya vermez:


Püf noktasını kimseye göstermez.


''Pek gülüyorsunuz!'' der, '' Ama neden?''
'' Düşmeseydim de inecektim zaten.''

........................................................................................................

1 / 5 / 2012

SALI


GÜNAYDIN :)


HAYIRLI SABAHLAR


BEN GELDİM.:)))))










Nasılsınız beni sorarsanız  hamdolsun iyiyim ........:)


Hafta sonu yoğun geçti Annemle Babam bendeydi. Bir Aile dostumuzun. düğünü vardı...


Çok güzel oldu.  Zafer ve filiz çiftine ve herkese mutluluk sağlık sıhhat huzur diliyorum.


Düğünde, Oteldeki yemekte gene bir lezzet vardı ki,ara sıcak olarak geldi.


Mmmmmmmmm.Önümüzdeki günlerde yapıp paylaşacağım.


Takip etmeye devam edin ....

 ÇOK YÖNLÜ BLOGGER ÖDÜLÜ









Canım arkadaşım sade ve derin  tık tık  bana geldi bende bu tarifi yazıyordum.

Bir ödülün var dedi. Versatile Blogger Ödülü. Çok Yönlü Blogger Ödülü.

Çok teşekkür ediyorum kendisine. Bu ödüle beni layık gördüğü için.:)))

Bu benim ikinci ödülüm. İlk ödülümü, Arkadaşımız BİRİCİTİN YERİ '' Cute Blog '' Sevimli blog ödülü verdi.

 Teşekkür ederim......tık tık

 

Ödülün kuralları var dedi.......

Hadi kuralları uygulayalım......:)))

,

1. Siz de 11 arkadaşınıza vereceksiniz bu ödülü.

 Ben herkese göndermek isterim. Kimlere göndereceğimi şaşırdım kimseyi ayırmak istemedim. 11 İlede sınırlı kalmadım.

 Aklıma şöyle fikir geldi: Önceki tarifime yorum yazanlara göndereyim dedim.....:)))

Yazın sizi de ekleyeyim....:) Arkadaşlarımı linkleri ile ekledim. Baya emek harcadım...:)))))


"DULCE DE LECHE'Lİ CHEESECAKE ( DULCE DE LECHE'NİN YAPILIŞI )" 



KİME YAZACAĞIMI ŞAŞIRDIM......VAKTİM MÜSAİT OLURSA ARKADAŞLARIMI EKLEMEYE ÇALIŞACAĞIMMM..:)  HAYDİ HERKESE GİTSİN BU  ÖDÜL......  SEVGİLER ....:)))))



 

 derya,. birtutamkekik,.Vusla,Tanneanneninemekleri, Naliya,MAZES,NİL, özlem. anne eli gibi


 
Nurşen Aksoy,. umutluhayat,. aylin,mutfakdoktorunirvana,.SeViL ( sevdalitatlar ),. Gurme 

Şirine,Yıldız, aytebru,annemineli,sayanlaruya,Misketlimonu.Simge Keskin ,Sonu garanti 

tarifler....Devastator Usta..Mehtap'ın Rengi.. matrak_makara.. siyahkuğu.. zeynep..

 Beyaz Hanımeli..mihrimah..Güneş.. benim dünyam.. GÜL'ÜN MUTFAĞI.FERİDECO..

 Cafe Portakal.. Pozitif Pembe.. PaSaSofraM. zeynep.. Carmen Aranda.. Zerrin.. Recep Altun;

  kardelensezgin.MutfakHavlusu..SELİN♥LezzetGünlüğüm..AsOrTiK..yesilmutfaktanlezzetler.blogspot.com






ERDEMLEZZET ~ARZU~, mutfagabuyrun,Harika Mutfak, MARİFETANE (Elif Hatice), 

nilay,  queen_ff,ihlamurcum..fatma.. NaLaN.. necla....neşeli işler..MARAŞAL

kardeşler-nikahşekeri, Lezzetli Sanatlar, Merve,, tatlilar gülcandan.  Aslı. BİRİCİTİN YERİ '

Tuuba. sare. Gökçe





Bu ödülü herkes hak ediyor devam ediyorum...... :)

 Ezogelin çorbasına yorum yazan arkadaşlarımada gönderiyorum...........

deeptone, mutfagabuyrun, anneminkizıyim, HEDEN ,, anneanneninemekleri,, beatlesever

cafézey..Mehtap Kaya.. ehlikeyfchef. Klasik Mutfak. Erguvan Vakti. Lalique. çeşnici Handan

  Tombul Tarifler. Nilufer. ayn ozmen.HobiCoffee. YEMEK SEVDAM (ELİF.Cafe Kanelo. Seda

  nilay. Baharcicegi. Hayat Cafe Tarifleri.nanemaydonoz.blogspot.com.gül. tijeen.kitana. Elift




ahestebeste. sarımutfak-hande.Ahu.mehtap. feray. bülbülünyeri.güzelliklerde buluşalım




2. Ödül aldıklarını bloglarına gidip haber vermeniz gerekiyor.

İnşallah herkese yetişirim....


 3. Kendimizle ilgili 7 gerçek paylaşıyoruz.

1) 4 ay oldu blogumu açalı ve blogumu çok seviyorum.

2) Sizlerle tanıştığım ve arkadaş olduğum için teşekkürler.....

3) Ben yemek yapmayı seviyorum... Bana mutfak terapi oluyor.Bütün sıkıntılar mutfağa girince son buyluyor..:))))

4) Mutfağımda yaptığım lezzetleri paylaşmayı ve yedirmeyi çok seviyorum..Bu kadar lezzet yenince kilo ne olacak derseniz? Az ve öz yerim plates yapıyorum. Formum yerinde kilolu birisi değilim.:))

5) Siz arkadaşlarımı, yetişebildiğim kadar ziyareti çok seviyorum..Evimi ve ailem benim için çok önemli.:))

6) Okumayı , kendimi yenilemeyi ve bilgi hazineme daha yeni bilgileri katmak benim için çok önemli......:))))))

7) İnşallah sizlerin duası ile bu yaptığım lezzetleri işletme sahibi olunca yapıp sunmayı istiyorum.....

İYİ Kİ VARSINIZ SİZLERİ ÇOOOOOK SEVİYORUMMMM:)

4. Size ödül veren kişiye teşekkür edin.

Sade ve derin bloğu na teşekkür ederim ve ayrıca bu ödülü başlatan 

Fake Neuron, teşekkür ediyorum  ne güzel bir isim bu böyle.

5. Versatile Blogger Ödül fotosunu blogunuza ekliyorsunuz

.................................................................................................................................



Bu gün sizlerde davet sofralarının vaz geçilmez lezzeti olan, ezogelin çorbası paylaşacağım.


Ben kendim yapıp yemeyi tercih ederim. İçine ne kattığımı bildiğim için.


Bizim çocuklar çok severek yerler, yani anlayacağınız bizde baş tacı bir çorba......:)






Haydi beyler bayanlar tarif edelimmi?


Pamuk eller mutfağa...:)


Gelsin tarifimiz ve malzemeler .......





ezogelin corbasi 3




MALZEMELER


  1 Çay bardağı kırmızı  mercimek
  1 Kahve fincanı pirinç


  1 Kahve fincanı ince bulgur


  1 Kuru soğan ( ayıkla dörde böl )


  1  Havuç ( kenarlarını kazı  ve dörde böl )


  1 Su bardağı et suyu 


  2 Kaşık domates salçası


  1 Kaşık tereyağ


  Tuz, nane, pul biber, kimyon






 YAPILIŞI


  1) Öncelikle mercimeği ayıklayıp yıkayalım. Az su ile bir taşım kaynasın süzelim........neden.....?


   Püf noktası: Midede gaz ve şişkinlik yapmaması için ve berrak bir görüntü için... Herkes 


  gaz  yapan mercimekli  çorbayı içmez.........:)


  


  2) Tencerde veya düdüklüye baharatlar hariç bütün malzemeleri koyalım su ekleyelim ve pişsin....


   Not: Düdüklüde pişme süresi daha kısa kaynasın 15 dakika kısık ateşte...Tencerede daha uzun 


  pişinceye kadar........




  3) Pişen çorbamızı blendırdan geçirelim .Ocağa tava koyup içine tereğeğ koyalım erisin 

  salçayı hafif kavur su ile açalım. Çorbanın içine koyalım. Kokular müthiş mmmmmmmmmm

  Evet şimdi nane, tuz, pul biber ve kimyon. Bu çorba kimyonsuz olmaz........neden....

  Not: Midede bu çorba şişkinlik yapmaması için........:)))

 4) Bir taşım daha kaynasın....... Şimdi çorbamız hazır nefis kokular mutfağa sardı,

  Demi dostlarım... KASEMİZE KATIP   AFİYETLE YİYELİM .............:)

Not: Çorbanızın kıvamı cıvık olursa az un kavurup açıp ekleyin:))))

 


ezogelin corbasi 4


AFİYET VE ŞİFALAR OLSUN

HAYIRLI HAFTALAR......

MUTLU OLUN MUTLU KALIN......:)

KENDİNİZE İYİ BAKIN.......

No comments:

Post a Comment