Thursday, October 24, 2013

Pum Pum Çorbası



pum pum corbasi 1


Merhabalar : )))

Nasılsınız sevgili dostlarım?

Ben çok çok iyiyim.. Zira beş dakika evvel fırına verdiğim portakallı kekim ve kuzine de çay demlenmekte:)) Bu saatte portakallı kek aklıma sevgili Salihacığım sayesinde geldi... Daha kendisine yorum bile yazmadan tarifini uyguladım ve fırına verdim:)) Çünkü kendisinin de dediği gibi soğuk kış gün ve gecelerine en güzel yakışan ikililerden kek-çay ikilisi:)) Bizde geç saatlere kadar oturduğumuzdan bir de kek bize eşlik etsin dedim:) Herkes çok sevindi tabii:)) Kısmetse yarın yayınlayacağım iki dilimini ayırıp sabah fotoğraflayarak:))

Gelelim bugünün tarifine.. Dün pasta bugün çorba sondan başa gibi oldu ama ne yapalım olsunn:)) Soğuk günlerde benim yüreğime yine bir kelebek dokundu ve o enfes posttan kesitleri bir bir denedim.. İşte ilki pumpum çorbası.. Mısır ununun besleyiciliği ile baharatların müthiş birleşimi bu çorba da Tarif yayınlandığından bu yana iki kez yaptım ve ikinci denememde et suyu olsun diye haşladığım tavuk göğsünün etlerinden de ilave ettim nefis olduu:))

Çorba ile ilgili küçük detayları koyu ve italik yazı ile belirttim...

Sevgili kelebeğimden bakmak isterseniz işte burada:))


pum pum corbasi 2


Malzemeler:

8 çorba kaşığı mısır unu

150 gr. tereyağı

200 gr. kıyma veya sucuk veya pastırma (ben sucuk kullandım)

1 litre et suyu (ben tavuk suyu kullandım) (kıyma ile yapılacaksa +1 bardak süt eklenecek)

2 dilim ekmek

2 çorba kaşığı rendelenmiş kaşar peyniri

Tuz , kotanyi değirmen karabiber, chili biber, nane

İsteğe göre didilmiş beyaz et

Yapılışı:

Et suyu tencereye alınıp içerisine mısır unu eklenir ve karıştırarak kaynatılır.

Ayrı bir tavada tereyağ eritilip mini mini doğranmış suvcuklar ve mini mini kesilmiş ekmekler tuz, karabiber, kırmızı biber ve nane eklenerek kavrulur.

Çorbanın kıvamı bu aşamada çok koyu olabilir sıcak su eklemesi yapılabilir..

Kaynayan çorbaya kavrulmuş sucuk, ekmek karışımının yarısı eklenip iki taşım daha kaynatılır ( bu aşamada isteğe bağlı olarak didilmiş tavuk eti de eklenebilir, veya sucuk yada kıyma hiç konulmadan direk tavuk eti de konulabilir) ve ocaktan alınır.

Çorba servis edilmeden evvel kalan kavrulmuş malzeme ve kaşar peyniri rendesi eklenerek sıcacık servis edilir..

Afiyet bal şeker olsun..

No comments:

Post a Comment