Thursday, October 17, 2013

pırasa çorbası....


pirasa corbasi 1

basit ama lezzetli bir tarif

hazırda tavuk suyu olmadığı için normal içme suyu kullandım

ve

bir adet et suyu tableti ilave ettim

bu ölçü 6 kişilik

malzemeler

- 1.4 kg pırasa

- 400 gr patates

- 250 gr haşlanmış nohut

- 1 çorba kaşığı tereyağı

- 2 çorba kaşığı zeytinyağı

- 50 ml krema

- 500 ml sıcak su/tavuk suyu

- kimyon

- tuz - karabiber

hazırlanması

- nohutları 12 saat önceden ıslattım - iyice haşladım - kabuklarını soydum

- pırasaları pul pul doğradım - yıkadım - süzdüm

- patatesleri küp küp doğradım

- orta boy bir tencereye tereyağı - zeytinyağı ve pırasaları koydum - kısık ateşte pırasalar yumuşayıncaya kadar pişirdim

- patatesleri tencereye ilave ettim 10 dakika daha sotelemeye devam ettim

- kaynamış suyu ve nohutları ilave ettim - nohutlar yumuşayıp dağılmaya başlayıncaya kadar pişirdim

- çorbayı el blenderi ile pütürsüz hale getirdim

- biraz daha sıcak su ilave ettim - kıvamını ayarladım

- krema - tuz - karabiber ve az kimyonu ilave ettim

- üstüne taze çekilmiş karabiber serperek servis ettim

No comments:

Post a Comment