Tuesday, October 22, 2013

Mercimek Çorbası


Hastayım yine..

Bu sene boğaz enfeksiyonları yakamı bırakmıyor..

Sürekli konuşan bir cır cır böceği {O benim} için de kolay bir durum değil tahmin edersiniz..

Mecbur kalmadıkça ilaç kullanmadığım için de tek sığınağım mercimek çorbası oluyor..

Hem lezzetli hem de yapılışı zahmetsiz yiyeceklere karşı özel bir ilgim var benim :D

O yüzden sizlerle mercimek çorbası tarifimi paylaşmak istiyorum.

Herkes mercimek çorbası yapmayı bilir ama herkesin yapma şekli de farklıdır..

Benimki en pratiği sanırım :p



Malzemeler


  • 1,5 Su bardağı kırmızı mercimek

  • 1 çay bardağı pirinç

  • 1 havuç

  • 1 patates

  • 1 soğan

  • 2 lt su [Et su veya tablet kullanabilirsiniz ama ben katkı maddesi içerdiği için kullanmıyorum]

  • Tuz



Yapılışı


  • Mercimek ve pirinci iyice yıkayın. Havuç, soğan ve patatesin kabuklarını soyup 4-5 parçaya bölün. 2 lt su ile yıkayıp böldüğümüz malzemelerin tamamını düdüklü tencerede {Ben Tefal Clipso kullanıyorum çok çookkk memnunum} 30 - 35 dk haşlayın. Malzemeleri normal bir tencereye aktarıp blender'dan geçirin. Tuzunu ilave edip 15 dk daha sürekli karıştırarak pişirin. {Çorbanın kıvamını damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz. Kıvamı koyu gelirse su ilave edilebilir.}

  • Küçük bir tavada 5-6 yemek kaşığı sıvıyağı kızdırıp 1 tk nane ve kırmızı toz biberi 1-2 dakika karıştırın. Servis etmeden önce kaselerin üzerine gezdirin..



Afiyet olsun :p

Böyle yazınca uzun gibi geliyor ama yapınca çok kolay.

Tüm malzemeyi haşla, blenderdan geçir. Azıcık daha pişir ve iç..

Dediğim kadar kolay değil mi?

No comments:

Post a Comment