Saturday, October 26, 2013

Kereviz Corbasi



kereviz corbasi 1Bu tarifi esimden ogrendim. Haftasonu ilk kez denedik bu tarifi, hatta tamamiyle esim yapti bile diyebilirim. Bana da tadina bakmak dustu. Limonsuz denedim once hosuma gitmedi pek, tatlimsi geldi nedense ama icine limon sikinca enfes bir corbaya donustu. Kereviz sevmeyenler bile denesin. Ben de bugune kadar hic yememistim ama bundan sonra bu corbayi sik sik icecegiz gibi duruyor.



Malzemeler

1 adet kereviz

2 adet patates

1 adet havuc

1 adet sogan

1 y. kasigi biber + domates salcasi

3/4 cay bardagi sivi yag

arzuya gore su

tuz

Yapilisi

Butun sebzeler yikanir, cok kucuk olmayacak sekilde dogranir. Yaklasik 1 lt su icine atilir ve duduklu tencerede tuz ilavesi yapilarak (yeterli basinca ulasildiktan sonra sayilmak uzere) 12-13 dakika pisirilir. Ayri bir tavada yag kizdirilir, salca eritilir yagda. Haslanmis sebzelerimizin icine salcali yag eklenir. Butun karisim blendirdan gecirilir, corba kivamina getirilir. Corbanin yogunlugunun nasil olmasini istiyorsaniz, ona bagli olarak su eklenir. Limon sikilarak afiyetle yenir.

kereviz corbasi 2



No comments:

Post a Comment