Friday, October 4, 2013

ALTUNUZADE ÇORBASI



       Yaklaşık 10-11 sene öncesinde çocuklarım küçükken sıklıkla yaptığım bir çorbaydı , Altunuzade çorbası,sanırım televizyonda bir yemek programından not almıştım.Muhtemelen Oktay Ustadan,yıllar oldu unuttuğum bu çorbayı eski tarif defterim elime geçince hatırladım,pişirdim ve neden bu kadar yıl bu çorbayı soframdan eksik etmişim demekten kendimi alamadım.Tam kış çorbası bol vitaminli içinizi ısıtacak bir çorba.Mutlak surette deneyin diyorum vazgeçemeyeceğiniz bir lezzet olacağına şüphem yok.


altunuzade corbasi 1


                                     

   ALTUNUZADE     ÇORBASI

              MALZEMELER:

100 gr kıyma,

3 diş sarımsak,

2 yemek kaşığı tel şehriye,

3-4 adet mantar,

2 yemek kaşığı bezelye,

2 yemek kaşığı zeytinyağı,

1 adet pırasa,

1 adet havuç,

1 adet patates

          YAPILIŞI:

altunuzade corbasi 2  Zeytin yağında kıyma kavrularak içine ince doğradığımız pırasa ve sarımsaklar ilave edilerek kavurmaya devam edilir.Mantarlar ve havuçlar temizlenip, rendelenerek eklenir.Mantarı ince ince doğrayabilirsiniz de ama rende de kolay oluyor.Patateste  soyulup rendelenerek ilave edilir.Bu arada kavurmaya devam edilir,patates nişastalı olduğu için tencerenin dibi tutabilir,tencerenin başından ayrılmayın sürekli karıştırın.Sebzeler yumuşayıncaya kadar kavrulduktan sonra sıcak su ilave edilerek kaynatılır.Şehriyeler ve bezelyeleri ilave edilerek 10 dakika daha kaynatılır.Sıcak servis yapılır.Afiyet olsun.

  Hayatınızdaki her şeyin gönlünüze göre olması dileklerimle...

                 HOŞÇA KALIN:))


No comments:

Post a Comment