Wednesday, August 7, 2013

Yeşil Mercimekli Sebze Çorbası


© 2005-2007; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.

yesil mercimekli sebze corbasi 1

Yorumlardan birinde neden blog bu kadar az güncelleniyor denmiş.. Hayat gailesi, iş-güç, yaz tatili zamanı vs derken ya yaptıklarımızın fotoğrafını çekmeye üşeniyoruz ya da fotoğraflara tarifleri yazmaya...

Fransız Mutfağı Kitabımıda en çok çorbalardan memnun kaldım diyebilirim daha önce bu kitaptan deneyip de bloga eklediğim Fesleğen Soslu Sebze Çorbası var. Bu Yeşil Mercimekli Sebze Çorbasının görünüşü çok "karışık" (diyelim) olabilir ama inanın tadı harika tabi mercimek sevmeyenler için bir şey diyemem.

Bu tarifteki ölçüler 8 kişilik denmiş ben herşeyi yarım ölçü yaptım ama yine de çok oldu, bunu göze alarak uygulayın.

8 kişilik

Malzemeler;


  • 1 su bardağı yeşil mercimek


  • 1/4 su bardağı tereyağı


  • 3 adet büyük soğan, kıyılmış


  • 2 adet pırasa, çok ince doğranmış


  • 2 diş sarımsak, kıyılmış


  • 8 sap kereviz, kıyılmış


  • 3 su bardağı havuç, çok minik küpler halinde doğranmış


  • 1,5 tatlı kaşığı karabiber


  • 1 tatlı kaşığı tuz


  • 1 tatlı kaşığı kıyılmış taze kekik yaprağı


  • 1 tatlı kaşığı kimyon (ben koymadım)


  • 3 su bardağı tavuk suyu


  • 1/4 su bardağı domates salçası (ben 3 domatesi püre yapıp + 1 tatlı kaşığı domates salçası koydum)



Hazırlanışı;


  1. Mercimekleri kaynar suda 15 dakika bekletin ve süzün.


  2. Tencerede tereyağını kızdırın; soğan, pırasa, sarımsak, kekiği beraber kavurun.


  3. Kerevizi ve havuçları ekleyin 10 dk daha kavurun. Tuzunu ve karabiberini ekleyin.


  4. Tavuk suyunu, domates püresi + salçayı ve mercimeği ekleyin. Eğer su oranı sizin için çok azsa biraz da normal su ekleyebilirsiniz.


  5. Tencerenin kapağını kapatıp 1 saat kadar pişirin.



No comments:

Post a Comment