Tuesday, August 20, 2013

Yeliz'in Soğuk Çorbası( soğuk ayran aşı çorbası)


tarifi canım arkadaşım yelizimden aldım.

çorbayıda geçenlerde yaptım ekleyebilmek ancak nasip oldu.

çok pratik basit bir çorba.

ben çorbasız yapamam diyip sıcak yaz günlerinde içemiyorsanız bu çorba süper.


yeliz in soguk corbasi soguk ayran asi corbasi 1
 malzemeler:

yarım çay bardağı pirinç

7 çorba kaşığı yoğurt

kırmızı toz biber

nane

yağ

tuz

pirinçleri yıkıyıp 1 çay bardağından biraz fazla su ile haşlıyoruz( yağ eklemeden teflon tavada lapa şeklinde yaptım eğer su yetersiz gelirse azar azar ekleyebilirsiniz)

7 kaşık yoğurda azar azar su ilave ederek karıştırıyoruz

hiç tortu kalmıcak şekilde incelttikten sonra tuz ekleyip haşladığımız pirinçleri ilave ediyoruz.

toz pul biber ve naneyi yağda yakıp çorbaya ekliyoruz.(isterseniz içine yarma ve haşlanmış nohutta ekleyebilirsiniz ama ben çorbanın içinde nohut sevmediğim için yelizin tarifi tam benlik oldu)

afiyet olsun

No comments:

Post a Comment