Thursday, August 8, 2013

YALANCI İŞKEMBE ÇORBASI












yalanci iskembe corbasi 1

YALANCI İŞKEMBE ÇORBASI


Herkese merhabalar.

  Bu akşam çok güzel bir çorba tarifiyle geldim..

Hayatında hiç işkembe çorbası içmemiş ve büyük olasılıkla hiç içmeyecek olan biri için yalancı falan ama çok güzel bir tarif.helede benim gibi birine enfes oldu yani.tadına bakarken biraz zor oldu ama,e malum daha önce hiç işkembe çorbası içmedim ki:)

yalancıda olsa benzemesi lazım.bu hususta işkembe çorbasını çok seven eşim bana yardımcı oldu.suyu aynı işkembe çorbasının suyu gibi olmuş dedi. ee bana da bu lazımdı zaten olay suyunda bitiyor,suyu benzesin tavukları katınca da yalancı olduğu anlaşılsın.işin enteresan yanı oğlumda bu çorbayı bayıla bayıla içti:)içinde sirke ve sarımsak olduğu için yemez dedim ama aksine ikinci kaseyi istedi çok güldüm:)

   ayrıca bu çorba  soğuk algınlığı için birebir olur diye düşünüyorum,malum hem sarımsak hemde tavuk suyu kış hastalıklarında çok etkilidir,velhasıl sadede gelirsek denemediyseniz mutlaka bir deneyin,ve eğer denerseniz de şimdiden hem afiyet,şeker olsun hemde kolay gelsin size.

buyrun tarifime...

  Diğer çorba tariflerine BURADAN ulaşabilirsiniz.

MALZEMELER

1/2 tavuğun göğüs kısmı(tabi tercihe göre butta kullanabilirsiniz)

5 bardak tavuk suyu

3 su bardağı su(yada tamamınıda tavuk suyuyla yapabilirsiniz)

1 yemek kaşığı tereyağ

2 yemek kaşığı sıvıyağ

2 yemek kaşığı un

terbiye için :

1 su bardağı tavuk suyu

1 çay bardağı yoğurt

4 adet sarımsak

1-2 kaşık sirke(daha fazlada katabilirsiniz,yada serviste üzerine ilave edebilirsiniz)

tuz

tane karabiber











yalanci iskembe corbasi 2

YALANCI İŞKEMBE ÇORBASI


HAZIRLANIŞI

  Öncelikle bol suda tavuğumuzu kemiklerinden ayırmadan haşlayalım,çünkü kemikli et bana göre her zaman daha bir lezzet verir suyuna.suyuna biraz tane karabiber,maydanoz yaprakları ,tuz,defne yaprağı atarsanız ve hatta havuç bile olabilir daha lezzetli olur ve tavuğun o ağır kokusunu da alır.haşlanan tavukları biraz ılıyınca didelim ve bir köşeye alalım.suyunu da süzüp onuda kenara alalım.

diğer tarafta tencereye yağlarımızı alıp ısıtalım ve unumuzu da ekleyip unun kokusu çıkana kadar kavuralım,tavuk suyunu ve suyu ekleyelim.ben tamamını tavuk suyuyla yapmadım birazda su kattım reçetede verdiğim gibi fakat siz tamamını tavuk suyuyla da yapabilirsiniz.tercihinize kalmış.terbiyedeki tavuk suyu hariç toplam 8 bardak yapıyor siz isterseniz 6 bardakla başlayın koyu olursa tekrar eklersiniz.çünkü herkesin çorba kıvamı farklı olabilir.unlu su karışımını kaynamaya bırakalım.kaynayınca didiklediğimiz tavukları da ekleyip ,terbiyesi için tüm malzemeyi iyice çırpıp kaynayan çorbadan kaşık kaşık ekleyerek terbiyeyi ılıtalım ve yavaşa yavaş,karıştırarak çorbaya ilave edelim.tekrar kaymaya bırakıp,kaynadığında tuzunu ve tane karabiberini ekleyip ocağın altını kapatalım.

  Ben üzerine pulbiberle yağ yaktım,öyle servis ettim,sizde dilerseniz bu şekilde servis edebilirsiniz.

AFİYET OLSUN....


                                                     Twitter :    Reyhan Ksc

                                                     instagram :  reyhanksc

                                                     facebook:   anne eli gibi

No comments:

Post a Comment