Wednesday, August 7, 2013

Yalanci Iskembe Corbasi



yalanci iskembe corbasi 1






Hepinize iyi aksamlar canlarim... Bu sabah, " aksama ne yapsam, ne pisirsem" diye bloglarinizda hayran hayran dolanirken, oglumun günlerdir istedigi iskembe corbasinin yalancilarini gördüm sevgili Hasret ve Aylin kardeslerimin sayfalarinda... Bu süper lezzetli corbanin malzemeleri de,  hazir elimin altindayken, tarafimdan  karar alindi ve aksam icin pisirilerek, biraz önce afiyetle midelerimize gönderildi... Tarifini, arsivimde bulunmasi acisindan bir kez de ben yayinlamak istiyorum.... Yalniz ben, tavuk budu yerine, elimde olan 6 adet kanatla hazirladim corbamizi... Diger malzemeler ise;






6 adet tavukkanadi


4 su bardağı su


3 dolu yemek kaşığı yoğurt


1 tepeleme yemek kaşığı un


1 yumurta sarısı


2-3 yemek kaşığı sirke


2 büyük diş ezilmiş sarmısak


2 yemek kaşığı zeytinyağı


1 çay kaşığı tuz





Üzerine;


4 yemek kaşığı zeytinyağı


1 çay kaşığı kırmızıbiber





Öncelikle, tavuk kanaklarini 4 bardak su  ile haslayip, biraz soguduktan sonra derilerinden ayiriyor ve minik minik didikliyoruz.. Onlar kenarda bekleyedursunlar, biz ayri bir kasede yarim bardak ilinmis tavuk suyumuz, yogurt, yumurta sarisi ve unu güzelce cirpiyor ve ocaga oturttugumuz tavuk suyuna yavas yavas ekleyerek, kaynayana kadar devamli karistiriyoruz... Daha sonra, kenarda bekleyen didiklenmis kanatlari da corbanin icine katiyoruz... Corba iyice koyulasinca, ocagin altini kisip, sirke,sarimsak ve 2 yemek kasigi zeytinyagini  ilave ediyoruz. (Sevgili Aylin diyor ki "corbanın altını kapattığımızda içine tuzunu ilave edip (çorbanın kesilmemesi için bu çok önemli)10 dakika dinlenmeye bırakıyoruz"...)






Servis yapacagimiz zaman da,  zeytinyağında 1 çay kaşığı pul biberi biraz kızdırıp, corbamizin üzerine döküyoruz.





Sevgilerimle, afiyetler olsun diyor, hepinize hayirli, ugurlu bir  Cuma günü  diliyorum....


yalanci iskembe corbasi 2

No comments:

Post a Comment