Thursday, August 8, 2013

Un Çorbası



un corbasi 1Şimdi efendim olaylar şöyle gelişti. Ananem, 4-5 gün önce ağır bir apandisit ameliyatı geçirdi. Allah'tan şu anda tehlikesi kalmadı. Hala hastanede, ama durumu iyiye gidiyor. Ben de aklımın bir köşesinde sürekli ananemleyim şu sıralar. Düşünüp dururken aklıma ananemin biz küçükken bize yaptığı un çorbası geldi. Çok severek yerdim. Bir keresinde yaparken görmüştüm. Tarifi tam bilmesem de "Yaparım ya" deyip yaptım. güzel oldu, becerdim :) Tabi ananem, un çorbasını sade yapardı, içine süt ve undan başka da birşey atmazdı ama ben azıcık birşeyler daha katayım dedim. Evde tavuk derisi vardı. O da nereden çıktı demeyin :) Durun, izah edicem. Bizim evde tavuk derisine bir tek ben ve annem rağbet ederiz, severek yeriz. Evde tavuk pişince, derilerini babamın ve kardeşimin tabaklarından alıp yerdik. Eee ama annem, ananemin yanında hastanede refakatçi, ben rejime girdim, tavuğun derisini yiyeceğime onun yerine bir ince dilim pasta yerim daha iyi :) İşte hal böyle olunca pişirdiğim terbiyesiz tavukların derilerini toplayıp buzluğa atmıştım. Ziyan olacak değil ya, tavuk bulyon yerine kullanırım diye düşünmüştüm. İyi de yapmışım, çorbaya lezzet kattılar. Siz de bulyon ya da tavuk eti kullanabilirsiniz. Gelelim çorbanın tarifine:


un corbasi 2


Malzemeler:


1 Su bardağı un


4 Çorba kaşığı su


Tuz






1 Su bardağından biraz fazla pişmiş tavuk derisi/ 1 Su bardağı haşlanmış, didiklenmiş tavuk eti/ 1 Adet tavuk bulyon






5 Su bardağı süt


2 Su bardağı su


Yarım çay kaşığı karabiber


Tuz


7-8 Dal dereotu (İnce kıyılmış)






İlk iş, bir tabağa 1 su bardağı unu alıyoruz ve üzerine biraz tuz serpiyoruz, 4 çorba kaşığı suyu katarken bir yandan 3-4 parmağımızla karıştırıyoruz. Şöyle resimdeki gibi birşey oluyor:


un corbasi 3


Tavuk derisini bir güzel ince ince doğradım buzluktan çıkarıp. Tabi siz tavuk etini didikliyor olacaksınız büyük ihtimalle bu aşamada :) Ya da bulyon kullanırsınız. Bu arada biz bulyon kullanmıyoruz. Babam, doğal değil deyip eve sokmaz.


un corbasi 4


Tencereye sütü ve 2 su bardağı suyu koyup kaynatıyoruz. Kaynamaya başlayınca taşmasın diye altını kısıp tuzunu atıyoruz ve un parçalarını elimizle yavaş yavaş kaynayan süte atıyoruz ve arada yapışma olmasın diye attıkça kaşıkla kibarca karıştırıyoruz. Hemen peşinden tavuğu/derisini/bulyonu da ilave ediyoruz. Karabiberini ekliyoruz. Tuzuna bakıyoruz ve ayarlıyoruz. Böyle un parçalarını ekledikten sonra altını biraz daha açıyoruz ve böyle 3-5 dakika, un kokusu gidene kadar kaynatıyoruz.


un corbasi 5


En sonda, çorbanın altını kapatınca kıyılmış dereotunu ilave edip karıştırıyoruz. Afiyet olsun.


No comments:

Post a Comment