Sunday, August 11, 2013

TERBİYELİ ARPA ŞEHRİYE ÇORBASI












terbiyeli arpa sehriye corbasi 1

TERBİYELİ ARPA ŞEHRİYE ÇORBASI


Herkese merhabalar.

  Soframızın baş tacı,olmazsa olmazı çorba tarifiyle devam ediyoruz,sırada yine bir beyaz çorbamız var.

   Daha evvelde yazmıştım,ben beyaz çorbaları daha çok seviyorum diye,sahiden de öyle,şimdi yağız'ımda bana benzemeye başladı,oda artık beyaz çorbaları daha bir sever oldu..

Ama bu çokta hoşuma gitmiyor,bu gidişe bir dur demem lazım.

bir çoğunuz zaten bu çorbadan eminim yapıyorsunuz ve afiyetle yiyorsunuzdur ama benim tarifimde aklınızın bir köşesinde kalsın istedim.buyrun tarifime..

Diğer çorba tariflerime BURADAN ulaşabilirsiniz.

MALZEMELER

6-7 su bardağı tavuk suyu

1 çay bardağı kadar arpa şehriye

1 yemek kaşığı tereyağ

tuz

değirmende çekilmiş karabiber

çeşni

terbiyesi için:

2 yemek kaşığı yoğurt

1 yumurtanın sarısı

1 silme yemek kaşığı un

üzerine:

1/2 yemek kaşığı kadar tereyağ

pulbiber











terbiyeli arpa sehriye corbasi 2

TERBİYELİ ARPA ŞEHRİYE ÇORBASI


HAZIRLANIŞI

Öncelikle tereyağını tencereye alıp eritelim ve üzerine tavuk suyunu ekleyelim,birazda tuz ekip kaynamaya bırakalım..

Ardından kaynayan suya arpa şehriyeleri atıp bir süre karıştıralım ki şehriyeler yapışmasın..

Şehriyeler yumuşayınca ,un,yumurta sarısı ve yoğurdu iyice çırpıp,çorbadan birkaç kaşık alıp terbiyeye katıp karıştıralım,bu işlemi birkaç kez tekrar edelim,terbiye ılıyınca yavaşça ve çorbayı karıştırarak terbiyenin tamamını çorbaya dökelim.tekrar kaynatalım..

   En son tuz ve baharatlarını da katıp altını kapatalım..

diğer tarafta tereyağın da pul biberi hafif yakalım ve servis ederken üzerine dökelim..

Üzerine mutlaka tereyağın da yakılmış pul biber dökün,tadını inanılmaz değiştirdi,çok leziz bir çorba oldu..

not:  bu arada be üzerine yağ döküleceği için içindeki yağ miktarını azalttım,eğer üzerine yağ yakmazsanız,içindeki yağın miktarını biraz daha çoğaltabilirsiniz,tercihinize kalmış..


AFİYET OLSUN....


                                                     Twitter :    Reyhan Ksc

                                                     instagram :  reyhanksc

                                                     facebook:   anne eli gibi

No comments:

Post a Comment