Monday, August 5, 2013

tavuklu mercimek çorbası


annecigime hazırladıgım bu çorba hastası olanlar için çok ideal bir seçenek.ameliyat sonrası özellikle kabızlıga karşı bagırsakları yumuşak tutmak için birebir.öyle diyet çorbası gibi falan degil.tadı harika deneyin derim ben kaseye anneme yedirecegim diye az koydum siz kase kase yemek isteyeceksiniz ay amma övdum çorbamı dimi ama öyle yani

tavuklu mercimek corbasi 1

MALZEMELER

2 kahve fincanı kırmızı mercimek

haşlanmış
tavuk(but etı tercihimdir bu çorba için)

1 litre et suyu (veya su)

1 çorba kaşığı margarin

göz kararı arpa şehri
ye

göz kararı tel şehriye

1 çorba kaşıgı un

az sıvıyag

tuz





HAZIRLANIŞI

mercimekleri
yıkayıp suzunce uzerine çıkacak kadar su ile haşlarken ayrı bir tencerede margarin ve sıvıyagda unu kavurun.azar azar sıcak su ekleyin.kaynasın.arpacık ve tel şehriyeleri de ilave edin.haşlanan mercimekleri suzgece alın suyu akınca kaynayan çorbaya dökun.pişmeye yakın tuz ve haşlayıp kemiginden ayırdıgınız tavuk butlarını da ilave edip biraz daha pişirip ocaktan alın.uzerine yagda kızdırdıgınız kırmızı biber hoş olur ama ben annem için oldugundan sade yaptım.bu çorbayı suzgeçten geçirmeyin.özelligi budur.
afiyet olsun tum hastalar şifa bulsun.


No comments:

Post a Comment