Thursday, August 8, 2013

SEBZELI MERCIMEK CORBASI ve DIYET #15


sebzeli mercimek corbasi ve diyet 15 1


Diyet iyi gidiyor merak eden arkadaslara duyurulur. Bugun 15. gun ve toplamda 2.600 gr. gitmis durumda. Tabii ilk etapta cok belli olmuyo bole minik oynamalar ama sanirim 1 ay sonra filan baya farketmis olacak :) Bu corba tamamen atmasyon bir corba. Benim oglum hic sebze yemiyor, agzina surmuyor, kokusundan bile midesi kalkiyor, o kadar yani. Iste anneler tecrubeli ya, annem dediki, sebze at icine, mercimek corbasini oyle pisir, cocuk gida alsin. Bende annemin lafini dinledim, icine sebze atip, pisirdim mercimek corbasini. Ay bi yedi, bi yedi benim oglan. Hem az yagli, az tuzlu yaptim, bende yedim. Super oldu valla. Sebze yemeyen yaramaz cocuklara kandirik yaparak sebze yedirmenin bir yolu daha. Iyiki oglan henuz okuma yazma bilmiyor :DDD Buyrun tarifi...


MALZEMELER


1/2 su bardagi kirmizi mercimek


1 adet kuru sogan


1 adet havuc


1 adet kabak


1 adet patates


Siviyag


Tuz


Kuru maydanoz


Kirmizi pul biber


Su


YAPILISI


Butun sebzeleri kucuk kucuk dograyip tencereye alin. Uzerine biraz tuz ve sivi yag gezdirin. Biraz kavurun ve uzerini gecmeyecek kadar kaynar su ilave edip, pisirin. Sebzeler iyice yumusayinca, blenderdan gecirin. Kati bir corba olursa uzerine biraz daha kaynar su ekleyip, kaynatin. Kirmizi pul biber ve kuru maydanozla susleyip, servis yapin.


AFIYET OLSUN


No comments:

Post a Comment