Saturday, August 10, 2013

ROKA ÇORBASI



MALZEMELER:


  • 2 Demet roka

  • 1 Orta boy soğan

  • 2 Kaşık un

  • 2 Yemek kaşığı sıvıyağ

  • 2 Kaşık labne peyniri

  • 1 Küçük limonun suyu

  • 6 Bardak su

  • 1 Adet bulyon

  • Tuz, pulbiber, karabiber









roka corbasi 1


 HAZIRLANIŞI:


  • Çorba sevdalısı ben bu aralar favori çorbam olan bu tarifi paylaşmak istedim sizlerle. Epeydir denemeyi düşündüğüm bir tarifti bu. Salata malzemesi olarak görmeye alıştığımız roka çorba yapımı içinde son derece uyumlu bir malzemeymiş meğer, en sonunda tarafımdan denenerek tescillenmiştir ;  ) İlk tecrübemden sonra ki beğenimle birlikte arka arkaya 3 kere pişirdim ev halkınında yorumu benim gibi olumlu olunca  vazgeçilmezlerimizden oldu kendileri..... Umarım sizde dener ve beğenirsiniz...:) Tarifimize gelince.... tencerimizde yağımızla unumuzu kavurarak başlıyoruz işlemimize kavrulan una su ilavesiyle birlikte iyice temizlediğimiz doğranmış rokalarımızı , soğanımızı  (Ben soğanımızı işlem tamamlandığında blendardan geçireceğimiz için dörde bölerek ekledim) ve bulyonomuzu koyarak devam ediyoruz. 10 dakika kadar pişirdikten sonra son olarakta limon suyumuzu, peynirimizi, biberlerimizi ve tuzumuzu ekleyerek çorbamızı  bir taşım daha kaynatıp blendardan geçiriyoruz. Afiyet olsun.:)




No comments:

Post a Comment