Tuesday, August 6, 2013

Mercimekli Sebze Corbasi


mercimekli sebze corbasi 1

Yavas yavasi grip viruslari evden dagilirken, dün yaptigim corbayi sizlerle paylasmak istiyorum. Bu defa corbayi tavuk suyu ile yapamdim. Mercimekli corbalari genellikle et suyu ile yapmak bana cok agir geliyor onun icin sebzeli mercimek corbasi yaptim.

Simdi bu lezzet ve vitamin depposu olan corbanin yapilisina geciyorum.

Malzemeler:

2 Havuc

1 sap Pirasa

1 dilim Kereviz

1 Patates

1 Sogan

1 Su bardagi kirmizi Mercimek

2 yemek kasigi Bulgur

Toz, karabiber, kekik

1 yemek kasigi Bibersalcasi

1 yemek kasigi Tereyagi

Yapilisi:

Mercimek ve bulgur yikanir, tencereye 6 bardak su ile alinir.

Kaynamaya cikmadan suyun üzerindeki köpükler alinir. Sebzeler kesilir ve mercimege katilir. Yumusayana kadar pisirilir. Sonra baharat ve salcasi ilave edilir. En sonra da blenderdan gecirilir ve sofraya kaseler icinde alinir.

Afiyet Olsun!

No comments:

Post a Comment