Sunday, August 4, 2013

Mercimek Çorbası - Mercimek yemeyen bebeklere...


Kızım son zamanlarda hiç çorba içmemeye başlamıştı. Bir arkadaşımın evinde 'Yok içmiyor boşuna kirletmeyelim2 demiştim ve bir kaseyi süpürmüştü. Hemen tarifi aldım ve aynen denedim...Sonuc ben dahil ailecek severek içtik. Belki siz de seversiniz.

İşte Bulgurlu mercimek çorbası




mercimek corbasi mercimek yemeyen bebeklere 1


Malzemeler:

1 su bardağı kırmızı mercimek

yarım su bardağı bulgur-pilavlık- ( benim buzlukta suda bekletilmiş vardı.)

orta boy soğan

salça(domates suyu kullandım ben.)

3-4 diş sarımsak

sıvıyağ -zeytinyağ ve tereyağ karıştırarak kullandım-

su

1 tutam kekik, tuz, tane



Yapılışı:

Soğan ve sarımsakları ince ince doğrayıp yağda öldürüyoruz. Biraz salça ilave edip çevirmeye devam ediyoruz. Ardından yınaıp süzülen mercimek ve bulgurları kaynamaya bırakıyoruz.Yoğun kıvama erişince kekik, tuz, nane ekliyoruz. Bir iki taşım kaynattıktan sonra afiyetle yiyoruz :)


No comments:

Post a Comment