Saturday, August 10, 2013

Mercimek çorbası 1





mercimek corbasi 1 1


Dün paylaşım yapamadım sebebi hastalık..Bir gece önce yatarken güle oynaya yatan oğlum gece kusarak uyandı..Sabaha kadar da durum böyle devam etti ..Okula göndermedim evde dinlensin diye..Nane limonlar kaynadı midesi için..Şükür öğleden sonra toparlandı ama hiçbir şey yediremedim..Öğleden sonra da ben..Sürekli  bir mide bulantısı hali..Değil yemek yapmak yemek görmeye bile tahammülüm yoktu..Bütün gün oğlumla dinlendik bol bol uyuduk bugün kalktığımızda ikimizde iyiydik ama hafif bir halsizlik durumu ve iştahsızlık devam ediyor..O da geçer heralde..Biz anneler hep deriz ya"ona gelecek olan bana gelsin"diye..Öyle değil anneler..Oğlum halsiz yatarken ben onun için birşeyler yapmak istiyorum ama başımı kaldıramıyorum..Bu bir anne için çok kötü..Kendinizi çaresiz hissediyorsunuz..Neyse ki bugün ikimizde ayaklandık..

Ben mercimek çorbasının 2-3 çeşidini de severek yapıyorum..Geçen gün süzme mercimek çorba tarifini paylaşmıştım..Bugün de başka çeşidini paylaşmak istiyorum..Umarım beğenirsiniz..



   Malzemeler



  • 1.5 su bardağı kırmızı mercimek


  • 2 minik havuç rendesi


  • 1 adet patates rendesi


  • 1 adet kuru soğan rendesi


  • 2 diş sarımsak rendesi


  • 1 yemek kaşığı biber salça


  • 2 yemek kaşığı tereyağ


  • 10 su bardağı su


  • 3 çay kaşığı tuz


  • 2 çay kaşığı nane


  • 1 çay kaşığı karabiber

   Yapılışı

Tereyağ eritilip rende yapılan malzemeler 1-2 çevirilir.Sonra salça ilave edilip kokusu çıkana kadar sotelenir.Ardından mercimek,su ve baharatlar ilave edilir(varsa bir parça kemik koyarsanız daha da lezzetli olur)Ben kendi düdüklümde 20 dakikada pişirdim(herkesin düdüklüsü farklı sürelerde pişirebilir)

Afiyet olsun..

No comments:

Post a Comment