Tuesday, August 6, 2013

Mendek Otu Çorbası / Teşekkürler Dilek Hn.



mendek otu corbasi tesekkurler dilek hn 1

Bu otu ilk defa geçen hafta birlikte çalıştığım arkadaşımın Banu'nun annesi Dilek Hn. ile Giresun'u ziyareti sırasında yaptığı telefon konuşmasında duydum. Eee Banu'da sağolsun benim otlara ve değişik yemeklere merakımı bildiği için annesinin İstanbul'a getirdiği otların bir bölümünü bana getirdi. Annesi Dilek Hn ile telefonda tarifi şöyle bir konuştuk ama ben birazda internette araştırma yaparak ve hafifçede değişiklik yaparak ( her zamanki gibi :-) ) dün akşam çorbayı pişirdim.Mendek otu genelde Giresun yöresinde bilenen bir ot .

Bu akşam tadına baktım ve ben beğendim , ama esas sınav yarın işte olacak . Öğle yemeği için götüreceğim bakalım yiyenler nasıl bulacak:-)Lafı uzatmadan tarifimize geçelim :-)

mendek otu corbasi tesekkurler dilek hn 2

Malzemeler;

- 1 bağ mendek otu ( iyice yıkanıp doğranacak)

- 1 fincan pirinç

- 1 adet kuru soğan ( yemeklik doğranmış )

- 2 kibrit kutusu kadar kıyma

- 1 bardak et suyu ( bende olmadığı için kullanmadım )

- 1 su bardağı haşlanmış fasulye ( ben haşlanmış nohut kullandım )

- 2 yemek kaşığı tereyağı ( bu sıralarda kolestrol ile başım dertte , zeytinyağı kullandım )

- 2 fincan mısır unu

- tuz , kırmızıbiber ve su

Kaynayan suya ( et suyu varsa daha güzel olur ) doğranmış mendek otlarını atıp bir müddet haşlıyoruz. Bir müddet sonra topaklanmayacak şekilde karıştırarak mısır ununu ilave ediyoruz . Pirinçleride ekleyip suyu azalırsa su ilave ederek pirinçler pişene kadar kısık ateşte kaynatıyoruz.En son nohutu ilave edip ayrı bir tavada zeytinyağında pembeleşene kadar pişirdiğimiz biberini ve tuzunu kattığımız soğanları ve kıymayı çorbamızı ilave edip otlarımız pişene kadar kısık ateşte tutuyoruz ve çorbamızı hazır hale getiriyoruz.

Sağlıcakla kalın.



No comments:

Post a Comment