Saturday, August 3, 2013

KIRMIZI MERCİMEK ÇORBASI



kirmizi mercimek corbasi 1


yıllarca yaptığım mercimek çorbalarının tadı birbirini tutmadı....biri güzel oldu biri tatsız...

biri yoğun oldu biri sulu....kimde yediysem lezzetli yapanlardan tarif aldım hep ama evde yaptığımda yine bazen memnun kaldım bazen kalmadım........

en sonunda taaaa inebolular'da yaşadığım yıllarda duygu arkadaşımın çorbasını içene kadar:))

o günden beridir yaptığım tek tarif oldu....ne zaman yapsam tuttu,ne zaman yapsam beğenildi.....

belki o zamanlar bu konuyu konuşamadık duygucuğum ama şu an söylüyorum kii çok güzel bir çorba öğrettin bana teşekkür ediyorum....

sık sık yapıyorum..tadı çok güzel ,az katkılı ve çorbacılarda içtiğiniz gibi bir lezzeti var......

bizim evde zaten üç çeşit çorba sık sık yapılır ve sevilir......mercimek çorbası,arpa şehriye çorbası ve yoğurt çorbası(bulamaşı veya ayran çorbasıda denir)...........

malzeme listesine aynen uyulduğu taktirde çorbanız nefis olacaktır.....inşallah...

malzemeler...


  • 1 su bardağı kırmızı mercimek(200 ml. su bardağı)

  • 1 adet havuç

  • 1 yemek kaşığı nane

  • 1 yemek kaşığı tereyağ

  • 1 litre kaynamış su

yapılışı........


  1. mercimek yıkanır....

  2. düdüklü tencerede tereyağ eritilir.....

  3. havuç soyulur ve yuvarlak doğranır tereyağında biraz kavrulur....

  4. mercimek ilave edilir,nane eklenir ..

  5. nanenin kokusu çıkana kadar kavrulur....

  6. bir lt kaynamış su kavrulmuş olan malzemenin üzerine dökülür..tuzu ayarlanır...

  7. düdüklünün ağzı kapatılır....kaynadıktan sonra yarım saat pişirilir......

  8. piştikten sonra blendırdan geçirilir...

not......


  1. bazen mercimeğin cinsine göre su miktarı az gelebilir...ölçümüz genelde 1 'e 5 dir.....1 bardağa 5 bardak su.....bardak büyüklüğü neyse ona göre ayarlayabilirsiniz..

  2. ama ben genelde hemen o an yenecekse 200 ml. lik bardağa bir lt su kullanıyorum ..ama bi kaç saat sonra yenecekse 150 ml.lik bir bardağa (yani büyük boy çay bardağı) na bir lt su kullanıyorum..durdukta koyulaşıyor çünkü mercimek çorbaları...

  3. bu çorbaya lezzeti veren nane ve tereyağ.....tereyağı market tereyağı olursa çok güzel oluyor...ve nane mutlaka konmalı....

  4. salça olmamasına rağmen tadı harika oluyo...

  5. bu çorba tuzu seviyor..tuz atarken çok az atmayın bence....

  6. yaklaşık beş altı kişilik bir çorba oluyor....





No comments:

Post a Comment